Zarówno wydarzeniu, jak i całemu jesiennemu sezonowi SOLAR towarzyszy hasło #CloseToMyArt, które podkreśla związek mody ze sztuką oraz odnosi się do artystycznych nawiązań, wykorzystywanych przez SOLAR już od kilku sezonów. 

Na przestrzeni ostatnich dekad twórcy mody stali się artystami, kreującymi dialog z publicznością na temat nie tylko sztuki, ale i popkultury czy obowiązujących trendów. Odniesień w sztuce poszukuje również SOLAR. Marka stawia sobie takie wyzwania jak obserwacja, interpretacja oraz przenoszenie artystycznych motywów na tkaniny, z których powstają ubrania. Odnajduje w niej też inspiracje dla swoich działań pozabiznesowych i produkcji zdjęciowych, którymi zaprasza klientów i obserwatorów do poznania SOLAR. W swojej jesiennej sesji opowiada historię z nowoczesnym, nieprzypadkowym malarstwem w tle. To jednak coś więcej niż scenografia i zdjęcia – to wyjątkowe zaproszenia do świata marki pod hasłem #CloseToMyArt. Do współpracy przy ostatniej realizacji SOLAR zaprosił poznańskiego artystę Sebastiana Krzywaka i właśnie na tle jego prac prezentuje swoją interpretację trendów na nadchodzący sezon. Prace wchodzące w zbiór wystawy ZNIKANIE stały się wyjątkową ramą najnowszej kampanii. Artysta specjalizuje się w destrukcyjnych technikach zamazywania i wymazywania, co doskonale komponuje się z geometrycznymi formami z kolekcji SOLAR JZ 2022. Obrazy Krzywaka wraz z ubraniami SOLAR tworzą hipnotyzujące zestawienie barw, form i ekspresji.

Event rozpoczęła Wiceprezes SOLAR Aleksandra Danel, a poprowadziła niezależna art advisorka Katarzyna Wąs, której rozmowa z Sebastianem Krzywakiem pozwoliła poznać zaproszonym gościom kulisy tej wyjątkowej współpracy – od idei, która pojawiła się podczas odwiedzin w pracowni malarskiej aż do finalnej sesji zdjęciowej. 

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele wszystkich najważniejszych redakcji prasowych, on- linowych i influencerzy. Nie zabrakło sympatyzujących z marką Lidii Popiel, Marty Dyks i Agnieszki Martyny.