Marka Tommy Hilfiger zmienia tradycyjne pojęcie sprzedaży. Zakupy w showroomie i to do tego internetowe? To możliwe. Na razie co prawda tylko dla kupców, ale może niedługo idea będzie dostępna dla wszystkich. 25 stycznia 2015 nastąpi uruchomienie cyfrowego sklepu Tommy'ego. Obiekt znajduje się w głównej siedzibie marki w Amsterdamie, a dzięki „przeniesieniu” go do interenetu buyerzy otrzymają informację o danej kolekcji, która ich interesuje i o samej marce bezpośrednio na łatodostępnym ekranie dotykowym.

Daniel Grieder, Dyrektor Generalny marki Tommy Hilfiger podkreśla:

„Nasz cyfrowy showroom rewolucjonizuje proces kupna i sprzedaży nie tylko z perspektywy klientów indywidualnych, ale także wewnętrznych zespołów nadzorujących ten proces. Naszą pasją jest zapewnienie klientom możliwie najlepszej obsługi, jakości oraz doświadczeń związanych z marką. Nowa koncepcja zarówno przeobraża tradycyjną sprzedaż, jak i ustanawia nowe standardy współpracy pomiędzy reprezentantami branży modowej. Projekt ma za zadanie skupić się również na efektywności i znacznym usprawnieniu dotychczasowego procesu sprzedaży."

Sam Tommy dodaje:

„Nasz innowacyjny koncept jest zestawieniem rzemiosła i nowoczesności. Podczas tworzenia tej platformy skupiliśmy się na odzwierciedleniu fundamentalnych wartości marki: przedsiębiorczości, inspiracji, zaskoczeniu, spójności oraz dostępności. Wierzymy, że ten koncept okaże się przyszłościową interpretacją sprzedaży i z niecierpliwością czekamy na współpracę z naszymi partnerami podczas wdrażania tego projektu w życie”.

Centralnym elementem showroomu jest interaktywny stół z panelem dotykowym, który połączony jest z wysoką na cztery metry siatką, rozpiętą na szerokość ścian, na której umieszczone zostały specjalne ekrany. Dzięki temu klienci mają możliwość przeglądu każdego produktu z kolekcji, mogą także dokonać zamówienia jakiegokolwiek produktu spośród wszystkich kategorii umieszczonych na ekranie. Istnieje również możliwość obejrzenia pełnych zestawów, począwszy od czapek do butów, powiększenia wybranego ciucha do najdrobniejszych szczegółów, oraz kliknięcia na konkretną część garderoby w celu uzyskania dalszych informacji, takich jak dostępne kolory i rozmiary.

Zarówno wybór produktu jak i dokonanie zamówienia oparte jest na sprzedaży tradycyjnej, która została usprawniona poprzez zastosowanie technologii cyfrowej. Koncept jest także dowodem ciągłego rozwoju marki w kierunku proekologicznym. Dzięki wyeliminowaniu drukowanych formularzy i zmniejszeniu produkcji dużej ilości wzorów pozytywnie wpływa na środowisko. 

Firma zamierza wypromować swój projekt na rynkach na całym świecie, a później stworzyć sklep internetowy na podobnej zasadzie. Czekamy z niecierpliością na rozwój wydarzeń!

Wirtualny showroom Tommy Hilfiger - Zobacz zdjęcia>>