Duet projektantów Marta Marques i Paulo Almeida, o którym jest głośno od ostatnich kilku sezonów London Fahion Week, wspólnie z Topshopem stworzył kolekcję na sezon jesień-zima 2014/2015. W butikach brytyjskiej sieciówki znajdziemy aż 68 modeli odzieży i akcesoriów inspirowanych szalonymi latami 90. Ubrania wykonane są między innymi z charakterystycznego dla dizajnerów ciężkiego i nieelastycznego dżinsu w odcieniu indygo z jasnymi przebarwieniami. MARQUES’ ALMEIDA bawią się także fakturą – wydzierają z denimu dziury tworząc wrażenie cętek albo zostawiają postrzępione szwy. W kolekcji dla Topshopu nie zabrakło także dzianin (sukienki z golfem, swetry, spodnie i spódnice midi), skórzanych modeli, sztucznych futerek, kolorowych sandałów i jaskrawożółtych elementów.


MARQUES’ ALMEIDA tak komentują przygodę z brytyjskim brandem:
- Współpraca z marką TOPSHOP była jedną z najbardziej przyjemnych rzeczy, nad którymi pracowaliśmy. Od samego początku naszej działalności młodzi ludzie, ich styl i to, co nazywamy „kodem ubierania się” byli w centrum naszego zainteresowania. Praca nad tą kolekcją oznaczała dla nas powrót do korzeni i przekopywanie się przez archiwa w poszukiwaniu starych numerów magazynów i-D, The Face oraz starych sesji Corinne Day i Kate Moss. Dużą rolę przy tworzeniu tej kolekcji odegrali Sofia (siostra Marty Marques) i nasi przyjaciele, dlatego że chodziło nam przede wszystkim o ubrania, które sami naprawę chcielibyśmy nosić!”

Topshop x MARQUES’ ALMEIDA - Zobacz zdjecia>>