Ekspozycja powstała w Warszawie przy ulicy Pięknej (na przeciwko popularnej Hali Koszyki) i przedstawia postać mistrza, który poświęcił wiele lat na studiowanie procesu filtracji, co pozwoliło mu na osiągnięcie perfekcji w tej dziedzinie. Jak podkreślają twórcy projektu istotne jest to, że przekaz muralu pokazuje, że mistrz nie zachowuje swojej wiedzy dla siebie, ale dzieli się nią z innymi. Z kompozycji wynika też nierozerwalna więź człowieka z naturą, która nie tylko pozwala mu czerpać siłę z kontaktu z nią, ale też pokazuje, że jest jej on winien opiekę i czułość. 

Jednak nowy mural ma znaczenie nie tylko symboliczne. Dzięki wykorzystaniu specjalnych farb, miejski obraz ma realną szansę oczyszczać warszawskie powietrze. Szkodliwe związki chemiczne, które unoszą się w powietrzu przyczepiają się do jego struktury i sprawiają, że powietrze, którym oddychają Warszawiacy jest czystsze. 

„Sama ilustracja posiada wewnętrzną dynamikę, zasygnalizowaną poprzez trzy elementy: wir z kropel wody i liści, symbolizujących naturę oraz tajemniczej złotej poświaty, spajającej otoczenie" – mówi Patryk Hardziej, autor muralu. „Bo jak pokazać sens procesu filtracji oraz oddać charakter „Żubrówki Czarnej”? Okazało się, że wystarczy uwolnić wyobraźnię i połączyć obraz z faktycznym działaniem.​ Przede wszystkim mamy tu do czynienia z prawdziwą filtracją. Farba zastosowana do namalowania ilustracji posiada szereg właściwości, pozwalających na wchłanianie tlenku azotu, dwutlenku siarki oraz szkodliwych pyłów, co wpływa na jakość powietrza w okolicy muralu" – dodaje artysta.

Powstanie muralu związane jest bezpośrednio z trzecią edycją projektu marki Żubrówka pod tytułem „Czarna Polana", która w tym roku skupiona jest właśnie wokół kwestii oczyszczania powietrza. Inspiracją do podjęcia tematu filtracji powietrza była metoda produkcji Żubrówki Czarnej – doskonałej, pszenicznej wódki zawdzięczającej swój smak filtracji węglem drzewnym dębowym. 

„Tradycja Żubrówki Czarnej wywodzi się z przyrody, której doświadcza się w szczególny sposób. Chcieliśmy, by to doświadczenie, stało się udziałem ludzi mieszkających w mieście. Stąd inspirowany naturą wygląd muralu, ale i jego wyjątkowe działanie, które sprawia, że wszystkim oddycha się lżej czystszym powietrzem" – mówi Monika Grudniak, Brand Manager marki Żubrówka Czarna.

Autor projektu muralu Patryk Hardziej znany jest na arenie międzynarodowej jako niezwykle utalentowany ilustrator i projektant grafik. Na codzień jest on wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, a także organizatorem kursów projektowania, pomysłodawcą i kuratorem „Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych" i „Międzynarodowej Wystawy Polskiego Designu".