„Chciałbym, aby dzięki Arbonne, moje prapraprawnuki mogły poznać moje ideały” – pisał Petter Mørck, Założyciel Arbonne. Udało mu się nawet więcej. Dziś o tej marce i jej niezwykłej filozofii jest głośno wszędzie.

W 1965 roku Petter Mørck kierował działem pielęgnacji skóry i makijażu w firmie kosmetycznej w Norwegii. Nie był jednak zadowolony ze swojej pracy, ponieważ wiedział, że wiele produktów zawierało składniki, które nie wspomagały zdrowia. Podzielił się z żoną swoim marzeniem o stworzeniu innej linii produktów oferujących skórze jedynie „dobro”. Petter wychował się na norweskiej wsi i przez całe życie miał bliski kontakt z naturą. To był jego ideał. Rozmowy, jakie przeprowadzili przy kuchennym stole, zaowocowały pomysłami, które Petter Mørck stopniowo udoskonalał, tworząc podwaliny dla dzieła swojego życia. W 1975 roku rozpoczął w Szwajcarii opracowywanie produktów zawierających składniki pochodzenia roślinnego, aż wreszcie jego pionierski duch zabrał go do Stanów Zjednoczonych, gdzie w 1980 roku narodziła się firma Arbonne. A wszystko to działo się, zanim jeszcze słowo „ekologia" stało się marketingowym fenomenem.

Piękny plan

Opracowywać, tworzyć i sprzedawać kosmetyki pielęgnacyjne oraz inne produkty, które nie będą miały sobie równych pod względem jakości, czystości, bezpieczeństwa i korzyści.

Oferować ludziom możliwości pracy, rozwoju i zdobycia dodatkowego wynagrodzenia. Profesjonalnie podchodzić do kwestii zaangażowania społecznego i kulturalnego. Mieć wkład w poprawę środowiska naturalnego oraz wspieranie społeczności i kultury w skali lokalnej, krajowej i międzynarodowej. Takie cele postawił marce Arbonne Petter Mørck. I konsekwentnie je zrealizował, rozpoczynając prawdziwą rewolucję na rynku kosmetycznym. Dzisiaj Arbonne to przedsięwzięcie o zasięgu globalnym. Zrzesza ponad 200 000 Niezależnych Konsultantów. Arbonne oferuje produkty do pielęgnacji skóry i włosów, odżywiania, makijażu oraz kosmetyki pielęgnacyjne dla dzieci. Firma Arbonne działa w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Polsce i Nowej Zelandii.

Efekt domina

Jedno światło zapala kolejne – uważał Petter Mørck. Zajmując się marketingiem sieciowym, rozumiał jaką wartość ma budowanie silnego zespołu, który będzie inspirował kolejne osoby. Chciał, aby możliwość otwarcia własnego biznesu Arbonne była dla Konsultantów tak transformująca, jak rewolucyjne były same produkty Arbonne. Kultura Arbonne ewoluowała w sposób naturalny. Każdy w rodzinie Arbonne czuł się ważny, dostawał wsparcie i siłę, aby osiągnąć swoje cele. W Arbonne sukces oznacza osobisty rozwój. Petter zrealizował swoją piękną wizję. Podzielił się nią z innymi. Połączenie wspaniałych produktów i cudownych ludzi, którzy wspólnie pracują nad ulepszeniem siebie i świata – to ponadczasowa i uniwersalna inspiracja.

Boskie B

W styczniu tego roku firma Arbonne International ogłosiła otrzymanie certyfikatu B Corporation. Przyjmując ten certyfikat, Arbonne zobowiązuje się nie tylko troszczyć o własne zyski, ale także o zaangażowanych w markę ludzi i całą planetę, jednocześnie przewodząc przemianom w branży wellness. Certyfikat B Corporation jest jedynym w swoim rodzaju, kompleksowo mierzącym społeczne i środowiskowe wyniki firmy, gwarantuje przejrzystość i odpowiedzialność. Firmy są weryfikowane przez non-profit B Lab pod kątem ich wymiernego wpływu na ludzi i planetę. Są zobowiązane do rozważenia wpływu swoich decyzji na wszystkich interesariuszy: klientów, pracowników, społeczności i środowisko. Arbonne jest jednym z 25 największych przedsiębiorstw na całym świecie (pod względem przychodów) i jedną z pięciu największych firm kosmetycznych (według przychodów), które uzyskały certyfikat B Corporation. Uzyskanie certyfikatu B Corporation dodatkowo oznacza zaangażowanie Arbonne w bycie firmą z misją, która umożliwia ludziom rozwój. Od 40 lat marka koncentruje się na holistycznym podejściu do zdrowego stylu życia, którego celem jest połączenie między umysłem, ciałem i skórą. Według przeprowadzonych przez Cigna (Global Health Service Company. Cigna.com) aż 84% ludzi na świecie żyje w ciągłym stresie, a Arbonne stara się promować pozytywne nastawienie w połączeniu ze wspomaganiem jelit, aby wprowadzać innowacje i przenieść odżywianie i pielęgnację na zupełnie nowy poziom. „Czujemy się odpowiedzialni za wspieranie rozwoju planety i pomaganie społecznościom w osiąganiu dobrobytu. Postawiliśmy sobie ważne cele i nie odstąpimy od naszych zobowiązań” – powiedział Jean-David Schwartz, Prezes Arbonne. Jednym z najnowszych programów zrównoważonego rozwoju Arbonne w Stanach Zjednoczonych jest ArbonneCycle™, nowy program recyklingu trudnych do przetwarzania opakowań i komponentów we współpracy z TerraCycle®. Program został niedawno uruchomiony wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i planuje rozszerzyć się w przyszłości na pozostałe rynki Arbonne. Dzięki certyfikacji B Corporation Arbonne dołącza do globalnej sieci ponad 3000 absolutnie wyjątkowych firm (w tej grupie jest między innymi: Patagonia, Toms Shoes, Ben & Jerrys i Athleta). Arbonne postawiła sobie za cel nie tylko bycie najlepszą firmą na świecie, ale także najlepszą dla świata

Cudowne lata

W tym roku firma Arbonne świętuje 40-lecie swojego istnienia i nieustannie promuje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Od samego początku priorytetem marki jest zrównoważony, zdrowy styl życia. „Petter był przekonany, że w produktach do pielęgnacji skóry nie ma miejsca na niekorzystne składniki, jeszcze zanim <czyste piękno> stało się modne. Dzisiaj kontynuujemy jego wizję poprzez nasze portfolio produktów do pielęgnacji skóry i ciała oraz odżywiania. W naszych dążeniach do zmian to ludzie i planeta są zawsze na pierwszym miejscu.” – powiedział Jean-David Schwartz, Prezes Arbonne.
A Carole Diarra, Główna Dyrektor ds. Marketingu w Arbonne, dodaje „Od 40 lat jesteśmy pionierami w branży <clean beauty> i nieustannie wprowadzamy innowacje, wykorzystując składniki pochodzenia roślinnego, kierując się nauką i badaniami, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz uzyskując certyfikaty wydawane przez jednostki niezależne. Nasze podejście holistyczne obejmuje więcej niż <clean beauty>. Łączy ze sobą zdrowszy umysł, silniejsze ciało i piękniejszą skórę. To właśnie nas wyróżnia”.

Przejęcie Arbonne przez Groupe Rocher w 2018 roku tylko wzmocniło zaangażowanie marki w nowatorskie działania w zakresie ochrony środowiska naturalnego. „Oddanie Groupe Rocher okazywane planecie zmobilizowało nas do zastanowienia się, w jaki sposób możemy stać się jeszcze lepszymi strażnikami nie tylko przemysłu, ale i planety. Przyspieszyliśmy nasze wysiłki, aby osiągnąć nasze wspólne cele” – wyjaśnia Fabienne Smolinski, Wiceprezes i Główny Dyrektor ds. Personalnych, zrównoważonego rozwoju i wpływu na społeczność w Arbonne. Jedną ze zmian było postanowienie, aby do 2030 roku stać się marką „zero waste”. „Wyzwanie to jest inwestycją z naszej strony i wpłynie na sposób naszego działania oraz na to, co dostarczamy naszym klientom – od postępowania z odpadami wewnątrz firmy do zmian w pakowaniu. Jest to cel długoterminowy, który będzie wymagał wsparcia od pracowników i Niezależnych Konsultantów. Jesteśmy wdzięczni, że przyjęli to wyzwanie z entuzjazmem i chcą zmian” – podkreśla z dumą Smolinski. Otrzymanie nowego certyfikatu nie tylko zmieniło wewnętrzny sposób działania Arbonne, ale także zainspirowało Groupe Rocher do wprowadzenia zmian. „W wyniku tej podróży nasza firma macierzysta, Groupe Rocher, zobowiązała się do podjęcia kroków mających na celu uzyskanie do 2030 roku certyfikatów B Corporation dla pozostałych swoich marek. Ponadto motywujemy naszą globalną sieć liderów biznesowych do świadomego postępowania z odpadami” – dodaje Schwartz. „Zrównoważony rozwój to podróż, a nasz certyfikat B Corporation to dopiero jej początek” - powiedział Jean-David Schwartz, Prezes Arbonne. I trzeba przyznać, że jest to niezwykle zachęcająca i przyszłościowa wyprawa.