Papaya Young Creators - czas start! To już 9. edycja najbardziej prestiżowego programu mentoringowego w naszej części Europy, znanego wcześniej jako Papaya Young Directors, połączonego z konkursem dla młodych kreatywnych osób, chcących wkroczyć w świat profesjonalnej twórczości audiowizualnej. Papaya Young Creators to nowa nazwa oraz formuła flagowego programu promocji młodych talentów realizowanego od 2014 roku przez Papaya Films, największy dom produkcyjny w Polsce. W obecnej edycji organizowanej pod hasłem „Unlock Your Potential”, organizator i partnerzy oferują udział w aż 5 kategoriach konkursowych. Nie zabraknie nowych wyzwań i flagowych konkurencji konkursowych.

9. edycja Papaya Young Creators: kategorie konkursowe

Branded Stories

W świecie niezwykle intensywnej komunikacji potrzeba historii, które się wyróżniają i pomagają markom być bardziej widocznymi i aktualnymi w ciągłym strumieniu treści. Branded Stories to flagowa kategoria, która od początku istnienia inicjatywy pozwala młodym twórcom na wejście do świata branży reklamowej. W ramach konkursu uczestnicy i uczestniczki zgłaszający swoje pomysły i tworzący filmy dla znanych marek, mogą puścić wodze fantazji, bo efekt ich pracy przedstawiciele firm zobaczą dopiero podczas finału konkursu razem z szeroką publicznością. W tym roku kreatywne zadania dla uczestników przygotowały marki: Amica, AGH, DPD, Modivo, Onet, Philips One Blade, Porsche oraz Żabka. 

Music Stories

Muzyka ma moc odblokowania wyobraźni. Wzmocniona obrazem może opowiadać ważne historie, być wyrazem światopoglądu, ale też czystą sztuką lub rozrywką. Music Stories to druga czołowa kategoria, która od czterech edycji przyciąga coraz większą liczbę uczestników. W jej ramach uczestnicy i uczestniczki stworzyli już teledyski dla gwiazd takich jak Kayah, Krzysztofa Zalewskiego, Karasia i Roguckiego, Skubasa czy Barbary Wrońskiej.  W tym roku obok artystów z Polski: IGO (Igora Walaszka), Pauliny Przybysz czy BRK ft. Udoo, po raz pierwszy w historii kategorii teledyski można też tworzyć dla artystów zagranicznych. Hellwana, to wychowana w Wielkiej Brytanii wokalistka i wschodząca gwiazda czeskiej i słowackiej sceny rapowej, która w swoich kawałkach łączy brzmienia neo-soul, grime i trap ze zmysłowym wokalem i jasnymi, wznoszącymi się liniami gitary. Hiszpański duet występujący pod nazwą Jansky to eksperymentalny projekt wykorzystujący organiczne dźwięki w cyfrowej aranżacji, flety i…poezję. Warto sprawdzić ich ostatni projekt, Insecta Dance Music, który opiera się na śpiewających owadach z Majorki.

 

Dzisiaj każdy z nas ma też na wyciągnięcie ręki narzędzia do tego, by opowiadać historie i wspólnie celebrować różnorodność. Dlatego tegoroczna, strategiczna współpraca Papaya Young Creators oraz TikTok zaowocował powołaniem 2 nowych subkategorii:

Tiktok Branded Stories

Tiktok to nie tylko platforma rozrywkowa, to świetna przestrzeń medialna do tworzenia innowacyjnych i dostosowanych do potrzeb marki doświadczeń. W kategorii TikTok Branded Stories, uczestnicy mogą pochwalić się swoim pomysłem na to, jak kreatywnie i organicznie tworzyć angażującą komunikację dla marek, skrojoną wyłącznie pod to medium. Na uczestników czekają wyjątkowe startery kreatywne od partnerów subkategorii: AGH, Amica, Onet, Play i Żabka. 

Tiktok Unique Stories

Wszyscy jesteśmy wyjątkowi oraz wyjątkowe i robimy rzeczy inaczej. Tiktok to wyjątkowa platforma do kreatywnej ekspresji, która łączy wszystkich i pozwala zaistnieć temu, czym pięknie się różnimy. I właśnie dlatego wzmacnianie poczucia inkluzywności we wszystkich aspektach życia jest tematem w kategorii TikTok Unique Stories. Papaya Young Creators, razem z TikTok Poland, zaprasza twórczynie i twórców contentu video do prezentacji własnej interpretacji pojęcia RÓŻNORODNOŚCI. To kategoria ograniczona tylko wyobraźnią i tematem - wybieramy już gotowe filmy. 

Audio Stories by Audioteka i Papaya Rocks

Kreatywność to więcej niż ekspresja wizualna. Zawsze zaczyna się od dobrej historii i od sposobu, w jaki chcemy ją opowiedzieć. Kolejna nowa kategoria pozwoli wyłonić najlepsze pomysły na audio seriale. Autor lub autorka zwycięskiego scenariusza otrzyma szansę na produkcję słuchowiska. Najlepsze treści będą promowane wspólnie przez Audiotekę i Papaya.Rocks. W kategorii można zgłaszać oryginalne pomysły i formy, które da się podzielić na odcinki o długość 25-60 minut. Audio Stories jest dla każdego, kto kocha storytelling i uważa się za czujnego narratora rzeczywistości. To kategoria, która odpowiada na rosnącą wciąż potrzebę audioopowieści, słuchowisk, angażujących i porywających treści dźwiękowych. Czekamy na pomysły w gatunkach fiction i non-fiction.

9. edycja Papaya Young Creators: nagrody i termin wysyłania prac

Poszerzenie formuły programu i otwarcie na twórczynie oraz twórców zainteresowanych także innymi specjalizacjami poza reżyserią, powoduje, że obecna edycja przyniesie szersze grono laureatów. Regulaminowe nagrody zostaną bowiem przyznane nie tylko za pomysł czy reżyserię, ale też w takich obszarach, jak najlepsze zdjęcia, montaż produkcja oraz kostiumy i scenografia. Całkowita wartość puli nagród Papaya Young Creators jest także rekordowa, gdyż uwzględniając granty na realizację produkcji, nagrody dla laureatów projektu oraz pozostałe, wyniesie ponad pół miliona złotych.
 
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy zalogować się w panelu uczestnika na stronie www.papayayoungcreators.com oraz do 28 lutego 2022 przesłać swój kreatywny pomysł na realizację.