Reklama

Spis treści:

Reklama
  1. Monika Goszcz-Kłos - architektka wnętrz
  2. Remigiusz Dorawa - ogrodnik, projektant zieleni
  3. Marta Kuligowska - dziennikarka TVN24 prowadząca "Polskę i świat"
  4. Przemek Cepak - przedsiębiorca, założyciel marki Splot
  5. Patryk Burzyński - przedsiębiorca, założyciel marki Splot
  6. Zofia Wyganowska - projektantka wnętrz
  7. Kuba Kubiak - trener zapachowy Galilu
  8. Natalia Bimer - artystka i projektantka, partner w Bimer Light

Monika Goszcz-Kłos - architektka wnętrz

Lookbook elle
Asia Typek

Jak opisałabyś swój styl?

To odważne przełamywanie schematów. Kocham grać formą: wybieram geometryczne fasony, oversize’y, miksuję elementy damskie i męskie. Moda to zabawa kontrastami – surowość może iść w parze z elegancją, a minimalizm z maksymalizmem. Nie potrzebuję makijażu, dobrze się czuję naturalna – stawiam za to na wyraziste akcenty takie jak duża, designerska biżuteria.

Czy moda ma wpływ na Twoją pracę?

Moda i projektowanie wnętrz przenikają się u mnie naturalnie – jedno inspiruje drugie. Tak jak w ubiorze, w pracy architektki wnętrz szukam nieoczywistych zestawień i kontrastów. Moda to dla mnie codzienna forma ekspresji, która wpływa na poczucie proporcji, koloru i odwagi w projektowaniu przestrzeni. Z kolei praca z przestrzenią nauczyła mnie myśleć o ubiorze jak o architekturze ciała – z szacunkiem do formy, materiału i wyrazu.

Co jest najcenniejszą rzeczą w Twojej szafie?

Obszerna marynarka Magdy Butrym i czarna, wieczorowa sukienka z neoprenu od Balenciagi.

Remigiusz Dorawa – ogrodnik, projektant zieleni

Lookbook elle
Asia Typek

Co znajdziemy w Twojej szafie?

Cenię połączenie komfortu z elementami streetwearu. W mojej szafie można znaleźć szerokie spodnie, bojówki, oversize’owe bluzy z kapturem (albo typu hoodie) czy bomberki. Całość uzupełniam sportowymi butami lub klasycznymi birkenstockami i biżuterią. Wybieram ubrania o luźnym kroju, które zapewniają swobodę, w razie gdybym nieplanowanie musiał wyskoczyć do ogrodu. Pracuję w usługach, więc myślę, że to, jak wyglądam, ciekawie dopełnia moją wizję marki osobistej i jest spójne z charakterem mojej pracy.

Jaka jest najcenniejsza rzecz w Twojej garderobie?

Trzydziestoletnie futro z norek mojej mamy. Długie do kostek, sprowadzone z Danii na początku lat 90. Z kolei moje ulubione rzeczy to bomber The Grosse Freiheit marki 032c i skórzana kurtka z vintage shopu w Paryżu

Marta Kuligowska – dziennikarka TVN24 prowadząca „Polskę i świat”

Lookbook elle
Asia Typek

Jak nosisz się na co dzień?

Noszę to, co mi się podoba i co podpatrzę u koleżanek, które się tym zajmują. Klasyka, ale bez nudy. Nie traktuję mody śmiertelnie poważnie. Poważną mam pracę, w której muszę wyglądać profesjonalnie, więc poza nią wrzucam na luz. To, w co się ubrać, konsultuję z 18-letnią córka Heleną, która ma świetny styl.

Jaka jest najcenniejsza rzecz w Twojej szafie?

Ulubione rzeczy to te, do których mam sentyment, z którymi wiążą się wspomnienia albo które dostałam od bliskich. Biała, jedwabna koszula wiązana pod szyją, którą mam od babci. Koszulka, w której przebiegłam maraton w Paryżu. Wymarzona torebka, którą dostałam od ukochanego na 40. urodziny. Mam też ulubiony dżinsowy płaszcz, w którym chodziłam, będąc w ciąży z moimi bliźniakami.

Must-have na nowy sezon?

Masełkowy garnitur. Właśnie kupiłam. Będzie się pięknie prezentował w nowym studiu TVN24.

Przemek Cepak – przedsiębiorca, założyciel marki Splot

Lookbook elle
Asia Typek

Jak opisałbyś swój styl?

Nie kupuję często, nie stać mnie na rzeczy tanie. Interesuje mnie wykończenie, poziom krawiectwa, oryginalność konstrukcji. Unikam tego, co krzykliwe. Jeśli masz na sobie rzucającą się w oczy koszulę dwa razy, to ludzie myślą, że chodzisz w niej ciągle. A jeśli dwa razy włożysz jakościową, stonowaną, sądzą, że masz dobrą koszulę. Lubię vintage – i ten kupiony, i podarowany od partnera czy znajomych (mówię o tym „Diory z darów”). Żartuję, że kiedy idę gdzieś w celach biznesowych, to przebieram się za pana od kilimów, a że nikt nie wie, jak on wygląda, to bawię się w tworzenie postaci. Handluję luksusowymi tkaninami wykonanymi rzemieślniczo, więc stawiam na wełnę zarówno w formie tweedu, jak i grubo tkanych swetrów.

Twój must-have na nowy sezon?

Etycznie zrobione koszulki basic z Asket lub rzemieślnicze buty Scarosso. Wiosenny must-have to świadome kupowanie odzieży.

Patryk Burzyński – hospitality & entertainment business

Lookbook elle
Asia Typek

Jak ubierasz się na co dzień?

Mój styl to głównie heritage workwear, Japanese Americana. Wszystko w klasycznym nowojorskim klimacie, czyli połączenie retro, vintage i nostalgii z lat 90. W mojej szafie znajduje się mnóstwo japońskiego denimu w każdym możliwym zabarwieniu. Mam fioła na punkcie faktury dżinsu i odcieni koloru niebieskiego. Dominują u mnie kultowe japońskie, amerykańskie i brytyjskie marki, które kładą nacisk na trwałe, ponadczasowe ubrania i materiały. Szeroko rozumiany styl (a nie moda, która jest sezonowa) to nieodłączna część mojego światopoglądu. On współgra z wszystkim, co mnie otacza: muzyką, sztuką i przestrzeniami, w których przebywam. Mówi więcej niż słowa. Niestety, większość mężczyzn się przebiera, a nie ubiera.

Jaka jest najcenniejsza rzecz w Twojej szafie?

Koszula kupiona w Kioto z naturalnego indigo, uszyta ręcznie techniką sashiko.

Must-have w szafie każdego faceta?

Klasyczne włoskie lub francuskie skórzane buty.

Zofia Wyganowska – projektantka wnętrz

Lookbook elle
Asia Typek

Co dominuje w Twojej garderobie?

Składa się głównie z ubrań od Ani Kuczyńskiej. Jej kolekcje to połączenie romantycznych, a jednocześnie minimalistycznych krojów i pięknych materiałów, co absolutnie do mnie przemawia. Już od ponad 10 lat jestem jej wierną fanką. Lubię rzeczy z formą, detalem. Na pierwszy rzut oka proste, ale w zbliżeniu ujawniają awangardowy sznyt. Stawiam na te z naturalnych, szlachetnych materiałów, bo tylko w takich czuję się naprawdę sobą. Dużo u mnie jedwabnych sukienek i koszul. A ponadto czerni, brązów i granatów. Raz na jakiś czas wprowadzam kolor, ale nie jestem mu wierna.

Istnieje ubranie, do którego masz sentyment?

Brązowy kożuch od Toteme, który sprawiłam sobie w prezencie po urodzeniu dziecka.

Twój wiosenny niezbędnik w szafie?

Spódnica z baskinką Le Petit Trou.

Kuba Kubiak – trener zapachowy Galilu

Lookbook elle
Asia Typek

Jak określiłbyś swój styl?

Miejski minimalizm. To chyba określenie wytrych. Na pewno prostota, nie mam w zwyczaju nosić krzykliwych ubrań, lubię łączyć klasyczne kroje i ciemne kolory. Zdecydowanie boję się bieli. Stapiam się z warszawskimi kamienicami. A większość tych rzeczy pochodzi od marki COS.

Jaką rolę odgrywa moda w Twoim zawodzie?

Bardzo istotny jest tu kontakt z drugą osobą, zarówno kiedy prowadzę szkolenia, jak i konsultacje. Wierzę, że to, jak się wygląda, często wpływa na budowanie relacji z klientem, być może też na jego decyzje. Ale na koniec dnia nie lubię myśleć, że ubiór definiuje to, kim jestem. Uniform jest raczej przyjemnym dodatkiem, który umila mi dzień.

Jest rzecz, do której masz szczególny sentyment?

Niebiesko-czerwona kurtka, którą dorwałem lata temu na targach vintage. Jedyny krzykliwy element w mojej szafie.

Natalia Bimer – artystka i projektantka, partner w Bimer Light

Lookbook elle
Asia Typek

Co znajdziemy w Twojej szafie?

Klasyczne, monochromatyczne zestawy ubrań, a także festiwal dziwnych form, faktur i kolorów. Lubię zaskakiwać. Ponoć to buty mówią o nas najwięcej – pewnie dlatego zajmują w mojej szafie najwięcej miejsca. To samo dotyczy biżuterii i dodatków. Dużą wagę przywiązuję do krojów i jakości. Kupuję ubrania z drugiego obiegu. Uważam, że wyrzucanie rzeczy to zbrodnia – moda zatacza kręgi. Jeśli coś kiedyś wyszło z trendów, po jakimś czasie do nich wróci.

Co jest najcenniejsze w Twojej szafie?

Czarny oversize’owy płaszcz od Alberty Ferretti i sukienka w prążki Issey Miyake. Obie rzeczy mam po ukochanej śp. mamie. Mają chyba tyle lat, co ja, i nadal są aktualne.

Twój must-have na nowy sezon?

Reklama

Spódnicospodnie. Trend, który dotarł z Japonii, a mnie znajomi nazywają małym Japończykiem. To przez moje różne kreacje w stylu goth ninja.

Reklama
Reklama
Reklama