Reklama

To już oficjalne – Demna został nowym dyrektorem kreatywnym Gucci, przejmując schedę po Sabato De Sarno, którego kadencja zakończyła się po zaledwie dwóch latach. Projektant, który przez ostatnie lata kształtował dystopijną estetykę Balenciagi, teraz ma stworzyć nową tożsamość włoskiego domu mody. „Jesteśmy zgodni, że Demna to jeden z najlepszych dyrektorów kreatywnych swojego pokolenia” – powiedział Stefano Cantino, CEO Gucci. „Udowodnił swoją zdolność do przekształcenia Balenciagi, jej tożsamości i oczywiście jej spojrzenia na modę”.

Reklama
Demna wniesie do Gucci coś wyjątkowego. Jego sposób definiowania dzisiejszej mody jest wyjątkowy i to jest to, na co Gucci zasługuje i czego potrzebuje w przyszłości
- dodał Cantino.

Niekończąca się gra muzycznych krzeseł

To kolejna zmiana w fali kreatywnych roszad, które w ostatnim czasie przetaczają się przez świat mody. W 2025 roku aż połowa marek należących do Keringu będzie miała nowych projektantów. Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, a także Versace (odejście Donatelli zostało ogłoszone zaledwie kilka godzin przed bombą o Demnie), Jil Sander i Celine – wszystkie te domy mody są w trakcie gruntownych zmian. Demna oficjalnie kończy swoją kadencję w Balenciadze pokazem haute couture 6 lipca, a potem w pełni przejmuje stery w Gucci.

Reklama

Jakie zmiany czekają dom mody? Po barokowej estetyce Alessandro Michele i krótkim, stonowanym epizodzie Sabato De Sarno, marka znów szuka nowego języka. Choć nie wiadomo jeszcze, kiedy zobaczymy jego pierwszą kolekcję, pewne jest jedno – branża nie przestanie o tym mówić.

Reklama
Reklama
Reklama