Marka Burberry stworzyła nowy print, który wyraża tolerancję wobec homoseksualistów, biseksualistów oraz osób transgenderycznych. Na klasycznym wzorze w kratę pojawi się międzynarodowy symbol różnorodności - tęcza. To inspiracja dla najnowszej kolekcji, która zadebiutuje na London Fashion Week. Brytyjska firma zdecydowała się wesprzeć ruch  LGBT. Swoją metamorfozę zadedykowała trzem organizacjom charytatywnym: "Albert Kennedy Trust", "ILGA World" i "Trevor Project". 

Na pomysł wpadł szef Burberry Christopher Bailey, który po 17 latach odchodzi z marki. Chciał, żeby jego pożegnanie było wyjątkowe, toteż finalną kolekcję stworzył w szczytnym celu. 

"Dedykuję swoją ostatnią kolekcję dla Burberry najlepszym, światowym organizacjom wspierającym młodzież LGBTQ+. Nigdy nie było ważniejszego czasu, niż teraz, by pokazać, że w różnorodności leży wielka siła oraz kreatywność." - mówi Christopher. 

Klasyczna, brytyjska krata po tęczowej metamorfozie ukaże się w całej, najnowszej kolekcji.

Ubrania pojawią się w sprzedaży tuż po pokazie, 17 lutego. Burberry zobowiązało się regularnie wspierać organizacje LGBT. Będzie przesyłać im darowiznę, by zapewnić pracę, mieszkanie i bezpieczeństwo osobom innej orientacji. 

"Obfite darowizny firmy Burberry wprowadzą przełomową zmianę w zwiększeniu możliwości ratowania życia przez "Trevor Project" dla młodzieży LGBT. Jesteśmy niezwykle podekscytowani tą współpracą, a dzięki wsparciu marki będziemy mogli jeszcze lepiej spełniać się charytatywnie." - powiedział Amit Paley, właściciel jednej z organizacji. 

Ostatnia kolekcja Christophera Baileya dla Burberry zadebiutuje w Londynie w sobotę 17 lutego o godzinie 17:00. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w serwisie Burberry.com.