"Menstruacja jest normalna. Pokazywanie jej też powinno być" - to hasło nowej kampanii podpasek "Bodyform". Brytyjska marka postanowiła skończyć z tabu i pokazać w swojej reklamie prawdziwą krew. Do tej pory telewizyjne spoty prezentowały chłonność podpasek poprzez wylewanie na nie nierealistycznego, niebieskiego płynu. Od lat jesteśmy przyzwyczajone do tego, że o okresie nie mówi się głośno, a krew miesięczna budzi odrazę. Jednak to zupełnie naturalna rzecz. Powinnyśmy przestać ją ukrywać! 

W reklamie produktów "Bodyform" widać prawdziwą krew nie tylko na podpasce. Spot pokazuje ją na przykład na udzie dziewczyny biorącej prysznic. W wideo pojawia się także scena, w której chłopak kupuje podpaski w markecie. Takie zachowanie nie powinno być wstydliwe, tylko uważane za normalność. Nie sądzicie? 

"Pokazywanie prawdziwej krwi może wydawać się niewielkim krokiem, ale będzie miało dobry wpływ na kolejne pokolenia młodych kobiet, które zrozumieją, że okres nie jest wstydliwą sprawą – mówi Nadia Mendoza z fundacji The Self Esteem Team.

Firma "Bodyform" wymyśliła w social mediach tag #bloodnormal, pod którym mają znajdować się treści udowadniające, że okres to ludzka rzecz. Stworzyła również plastry w kształcie podpasek z tym hasłem, by uświadamiań mężczyzn, że wszyscy krwawimy i to jest zupełnie normalne. Z ankiet przeprowadzonych przez markę wynika, że 1 na 5 kobiet jest mniej pewna siebie przez brak otwartej dyskusji na temat okresu. Aż 42% kobiet zdaje sobie sprawę, że nieprzełamywanie ciszy wokół menstruacji negatywnie wpłynie na przyszłe pokolenia. Najwyższa pora to zmienić. 

Reklama podpasek złamała tabu i pokazała prawdziwą krew - WIDEO: