Interwały, HIIT, tabata, crossfit, full body workout… rodzajów treningów jest wiele i każdy w założeniu ma pomagać w spalaniu tkanki tłuszczowej. Wymagają jednak odpowiedniego przygotowania, a w szczególności obmyślonego wcześniej planu. Jeśli nie masz czasu ani głowy do jego układania, istnieje dobra wiadomość. Trenerka i ekspertka od fitness dr Zoe Williams oraz dietetyczka sportowa Renee McGregor przekonują, że aby schudnąć, nie trzeba wykonywać skomplikowanych treningów. Wystarczy właściwie jedno ćwiczenie – skakanie na skakance.

Dlaczego skakanka to dobry trening odchudzający?

Ta aktywność może ci się kojarzyć z niewinną zabawą z dzieciństwa, ale dorosłym może dać coś więcej niż frajdę. Skakanie na skakance jest treningiem aerobowym co oznacza, że zwiększa metabolizm i nasila przemiany energetyczne w organizmie. Do tego rodzaju ćwiczeń należy też np. szybki marsz, bieganie, jazda na rowerze, jazda na nartach czy pływanie. Wszystkie powodują przyspieszenie pulsu oraz szybszą przemianę tłuszczu w energię (potocznie zwane spalaniem). W przypadku treningów aerobowych kluczowa wcale nie jest intensywność, ale regularność, dzięki której organizm na bieżąco radzi sobie z nadwyżką kaloryczną. „Skakanie na skakance 5 minut każdego dnia robi dużą różnicę – ta prosta czynność da ci widoczne efekty” – przekonuje Renee McGregor. Dietetyczka podkreśla, że chwilowy zapał do wyczerpujących treningów nie da ci tak dobrych rezultatów, jak codzienne trzymanie się drobnych, zdrowych nawyków. „Istotne jest abyś zrozumiała, że do odchudzania powinnaś podchodzić całościowo. Najważniejsze, abyś ogólnie zmieniła swoje codzienne zachowania (…) Nie musisz chodzić na siłownię albo zajęcia HIIT, możesz równie dobrze pójść na 20-minutowy spacer trzy razy w tygodniu i to już będzie ogromna różnica”. Dr William dodaje, że lepiej robić małe kroczki niż nie robić nic: „Liczą się drobne czynności, jak wchodzenie po schodach zamiast jeżdżenia windą, albo przejście się pieszo zamiast korzystanie z autobusu. Uczynienie z czegoś nawyku, który powtarzamy regularnie, to klucz do uzyskania szczupłej sylwetki”.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Może ci się wydawać, że 5 minut skakania to pestka, ale jeśli jesteś początkująca nawet tak krótki trening pozwoli ci się mocno zmęczyć. Jeśli zaczynasz od zera, podziel sesję treningową na 2-3 części z kilkunastosekundowym odpoczynkiem. Po tygodniu zmniejsz przerwę do 1-2, a potem skacz 5 minut bez przerwy w dość szybkim tempie. Pamiętaj: skacz codziennie! Oczywiście nie zauważysz wyraźnych rezultatów, jeśli nie połączysz ćwiczeń z odpowiednią dietą – to podstawa w odchudzaniu. Za radą ekspertek staraj się też na co dzień wprowadzić w życie zdrowe nawyki, które wymuszają na tobie częstsze poruszanie.

Muzyka do ćwiczeń - top piosenki, których słuchamy podczas treningu >>>