Zdrowe smoothie - czy dobrze je komponujesz?

Odpowiednio skomponowany koktajl potrafi zastąpić posiłek, czy dać ciału solidny zastrzyk energii. W ulubionych mieszankach chętnie łączymy nie tylko owoce oraz warzywa, ale i nasiona, orzechy, mleko, super foods lub odżywki białkowe. Na tych składnikach lista się nie kończy! Bywa jednak, że pomimo zdrowej diety waga ani drgnie, a wypicie pożywnego smoothie powoduje uczucie ciężkości, czy zmęczenie. Czas wziąć pod lupę koktajlowe składniki i dowiedzieć się, których lepiej unikać! 

"Zdrowe" składniki, które zamieniają smoothie w kaloryczną bombę:

1. Jogurty smakowe i beztłuszczowe

"Zdrowe" składniki, które zamieniają smoothie w kaloryczną bombę, fot. Fotolia

Kremowe smoothie na bazie jogurtu brzmi jak świetny plan. Ale nie wtedy, gdy jako opcję "fit" wybieramy produkt z informacją "0% tłuszczu" na etykiecie lub, co gorsza, nabiał smakowy. Takie jogurty są nafaszerowane cukrem oraz polepszaczami smaku. A przy tym nie pomagają w lepszym przyswojeniu witaminy A, E, D, K, jak w przypadku pełnowartościowego wyrobu mlecznego. Chcąc przyrządzić pyszny, mleczny, białkowy koktajl wybierz kefir lub jogurt naturalny, np. w stylu greckim. I połącz go z solidną dawką owoców!