Gwiazdą kampanii jest Daria Werbowy, sfotografowana przez Davida Simsa w Chateau Marmont w Los Angeles i wystylizowana przez Alastaira McKimma. To triumfalny powrót Werbowy na scenę modelingu po siedmiu latach nieobecności.

Ujawnione zdjęcie "High Jewelry" daje wgląd w estetykę nadchodzącej kolekcji, przedstawiając modelkę wylegującą się przy basenie, przyozdobioną rzeźbionym złotym kolczykiem i czarnym dołem od bikini. Połączenie tego obrazu z ikoniczną postacią Werbowy wywołuje nieodpartą nostalgię za wczesnymi latami 2000.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sabato De Sarno (@sabatods)

Powiązanie De Sarno z Werbowym sięga ich wspólnych początków. Jej pierwszą dużą kampanią była kampania Prady na sezon jesień 2003, sfotografowana przez Stevena Meisela. To był również pierwszy sezon De Sarno, który zaczynał swoją karierę jako asystent u Prady. "Daria, zaczęliśmy razem w tym biznesie w 2003 roku i oto jesteś ze mną na początku tej nowej przygody" - napisał. 

Daria Werbowy na pokazie Prada jesień-zima 2003 / Giovanni Giannoni/Getty Images

Ci, którzy od dawna śledzą historię mody, pamiętają, że Werbowy była również uznawana za muzę Phoebe Philo, a plotki o jej powrocie były ściśle związane z oczekiwanym powrotem samej projektantki. (Philo, która zapowiedziała otwarcie swojej autorskiej marki w 2021 roku, nadal podsyca napięcie w miarę zbliżania się premiery jej inauguracyjnej kolekcji we wrześniu).

Kariera Darii Werbowy w świecie mody była niezwykła. Pochodząca z okolic Toronto samozwańcza chłopczyca zwróciła na siebie uwagę lokalnej agencji w wieku 14 lat. Jej kariera szybko się rozwinęła, ostatecznie doprowadzając ją do kontraktów z największymi domami mody, takimi jak Dior, Chanel, Prada i nie tylko. Do dziś jest rekordzistką w otwieraniu i zamykaniu największej liczby pokazów w jednym sezonie, imponującego wyczynu dokonanego podczas pokazów wiosna / lato 2004 w 2003 roku.

Daria Werbowy na pokazie Alexander McQueen jesień-zima 2006 / Randy Brooke/Getty Images

Pomimo ogromnego sukcesu, Werbowy postanowiła zrobić sobie przerwę w 2008 roku, powracając na krótko w 2013 roku, aby uświetnić kilka okładek magazynów, znikając ponownie po zamknięciu pokazu Balenciaga wiosna/lato 2014.

Wybór Sabato de Sarno, aby obsadzić Darię Werbowy w swojej debiutanckiej kampanii dla Gucci, odzwierciedla ewolucję marki. Czy powrót Werbowy zapoczątkuje nową erę kultowych momentów w modzie przypominających lata 2000? Branża z niecierpliwością czeka na odpowiedź we wrześniu, kiedy wizja de Sarno zostanie ostatecznie zaprezentowana na wybiegu.