"Lagom" - nowy, skandynawski trend po "hygge"

Uwielbiamy minimalistyczną, skandynawską estetykę i podejście do życia w myśl duńskiego słówka "hygge", które zawojowało rokiem 2016. Co ono oznacza? Dosłownie "błogość, relaks oraz celebrowanie danej chwili". Ten trend wyraźnie opanował Instagram - na pewno kojarzysz zdjęcia z książką, kubkiem gorącej czekolady, świecami zapachowymi i wełnianym kocem, pozwalające na chwilę oddalić się myślami. Jednak czas pożegnać duńską oazę spokoju na rzecz "lagom" oznaczającego "nie za dużo, nie za mało, lecz w sam raz". Nowe hasło określa nie tylko moment, ale cały styl życia, który dąży do ciągłego odczuwania szczęścia.

"Lagom" uczy skandynawskiej skromności, życia w zgodzie z naturą oraz cieszenia się z drobnych przyjemności. Pokazuje, że można być szczęśliwym małym kosztem (lub za darmo!) dzięki ponadczasowym przedmiotom codziennego użytku lub rzeczom wykonanym własnoręcznie. W ciągu ostatnich miesięcy trend zyskał na popularności w Google i został zauważony przez modowe marki. Lansują go firmy produkujące naturalną odzież, organiczne kosmetyki lub ekologiczne meble. Nawet szwedzki gigant meblarski IKEA stworzył projekt "Live Lagom", by nauczyć konsumentów, jak być bardziej "eko". Koncept ma na celu oszczędzanie wody, pozyskiwanie energii z naturalnych źródeł, recykling czy prowadzenie zdrowego trybu życia, zgodnie z założeniem "lagom". Dzięki niemu ludzie mają wydawać mniej pieniędzy oraz redukować codzienny stres i czerpać więcej przyjemności z pracy, pasji lub hobby.


Brzmi jak dobry plan na nowy rok? Zacznij wcielać w życie tę modną ideę od noszenia eko torby na zakupy i wymiany plastiku na drewno lub szkło. Otaczaj się roślinami, ćwicz jogę, spaceruj, medytuj, zdrowo się odżywiaj. To prosta receprura na dobre samopoczucie!