Dieta redukcyjna - skuteczny sposób na spalanie tłuszczu

Diety redukcyjne to najskuteczniejszy sposób na utratę zbędnych kilogramów. Szukając tej odpowiedniej dla siebie, często kierujemy się ilością kalorii spożywanych w ciągu dnia, licząc na lepsze rezultaty. Zapominamy o tym, że mało energetyczny jadłospis może spowodować odwrotne skutki - spowolnić metabolizm i obniżyć naszą wydolność w trakcie treningu. Bowiem chcąc uzyskać sylwetkę fit, musisz połączyć dietę z ćwiczeniami!

To właśnie od trybu życia, wagi, predyspozycji ciała i codziennej aktywności fizycznej zależy zapotrzebowanie na energię dostarczaną organizmowi każdego dnia. Zrezygnuj więc z restrykcyjnego cięcia kalorii i "niewinnych", niezdrowych przekąsek - od teraz Twoje ciało będzie analizować każdy składnik, jakim go nakarmisz. Dla kogo wskazana jest redukcja? Powinny skorzystać z niej osoby, które nie mają problemów z otyłością, za to z trudem przychodzi im zgubienie kilku kilogramów. Bowiem oprócz spalenia tkanki tłuszczowej, dieta redukcyjna umożliwia wyrzeźbienie wszystkich partii ciała!

Dieta redukcyjna - zasady zdrowego odchudzania:

1. Dieta redukcyjna - na czym polega?

Dieta redukcyjna - skuteczne odchudzanie, fot. Fotolia

Dzięki diecie redukcyjnej na nowo zaczynamy poznawać swoje ciało. Określając własne zapotrzebowanie kaloryczne (najlepiej udać się w tym celu do dietetyka) możemy manipulować metabolizmem i nauczyć się jeść systematycznie. Bowiem istotną zasadą jest spożywanie posiłków 5-7 razy dziennie co 3-4 godziny. Dlaczego? By pobudzić metabolizm do spalania kalorii, a nie odkładania tłuszczu "na później", czym grozi nieregularna dieta lub głodówki. Warto przy tym wspomagać się mobilnymi kalkulatorami żywieniowymi, co znacznie ułatwia obliczanie bilansu kalorii i układanie dobowego menu.