2018 rok upłynął pod znakiem wielkich roszad w świecie mody. Prestiżowe stanowiska dyrektor kreatywnych większości znanych domów mody zostały obsadzone na nowo. To jednak nie wszystko. Niektórzy projektanci postanowili pójść o krok dalej i wraz z objęciem nowej posady, zmienili także słynne logotypy marek. Tak zrobił m.in. Hedi Slimane - pozbywając się akcentu nad literą e w słowie "Céline" (co wywołało niemałe oburzenie wiernych klientów marki). Logotyp (i słynną kratę) przeprojektował też Riccardo Tisci (zobaczcie>>>). Chociaż Olivier Rousteing w Balmain pracuje już od 2009 roku (dyrektorem kreatywnym został 2 lata później), także zdecydował się odświeżyć logo francuskiego domu mody. Podczas jego ostatniej prezentacji kolekcji Pre-Fall 2019 można było je dostrzec m.in. nadrukowane na bluzach i w postaci dużej złotej klamry przy pasku.

Kolekcja Balmain Pre Fall 2019 / fot. mat. prasowe

Kolekcja Balmain Pre Fall 2019 / fot. mat. prasowe

Na pierwszy rzut oka nowe logo Balmain to po prostu pojedyncza litera "B", ale jeśli się dokładniej przyjrzycie, możecie dostrzec także P. To inicjały założyciela francuskiego domu mody - Pierre'a Balmain. Rousteing przyznał, ze to także ukłon w kierunku Paryża. Projekt nowego logotypu to dzieło studia Adulte Adulte. Jak powiedział podczas prezentacji sam Rousteing uzyskanie idealnego kształtu liter, który zapada w pamięć wymagało dużego nakładu pracy i czasu. Dyrektor kreatywny marki dodał także, że zmiana logotypu to dla niego bardzo osobista chwila i "początek nowej ery". 

Przypomnijmy - tak wyglądało poprzednie logo Balmain:

Poprzednie logo Balmain / fot. mat. prasowe