"W tym roku widzimy dwucyfrowy wzrost w liczbie firm, które rozpoczynają przygodę z Allegro" - mówi Celestyna Lendo-Zachariasz, Dyrektor segmentu Moda w Allegro. Allegro to najczęściej wybierana platforma e-commerce - zarówno przez konsumentów, jak i przez marki, które dopiero zaczynają przygodę z branżą. "Polska moda cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników Allegro. I nic dziwnego - postrzega się ją obecnie jako gwarant niebanalności, doskonałego designu i wysokiej jakości. I choć debiutujące na platformie młode polskie marki radzą sobie bardzo dobrze, Allegro postanowiło przekazać im dodatkowe wsparcie, organizując akcję “Allegro Projektownia”" - dodaje Celestyna Lendo-Zachariasz. 

Allegro Projektownia

Allegro Projektownia powstała z myślą o polskich projektantach i firmach fashion. Założeniem projektu jest stworzenie marki, która stanie się symbolem polskich produktów modowych, a równocześnie przysporzy im jeszcze więcej popularności i uznania wśród konsumentów.

"Od zawsze staramy się pomagać polskim markom. Aktualnie w ramach “Allegro Projektownia” zorganizowaliśmy plebiscyt na “Najlepszy polski produkt” oraz “Produkt publiczności”, w którym uczestniczy 30 polskich firm z branży modowej. Do współpracy zaprosiliśmy znane nazwiska ze świata mody i sztuki. Zwycięzcę w kategorii głównej wyłoni Jury, w którego składzie znaleźli się m.in. Ewa Minge (projektantka mody) i Andrzej Pągowski (artysta grafik, autor scenografii). Ale nie tylko eksperci wybiorą najlepsze polskie marki. Dla Allegro głos użytkowników jest równie ważny - dlatego to właśnie oni wskażą „Produkt publiczności”, oddając swoje głosy w plebiscycie i walcząc o atrakcyjne nagrody. Z kolei do zwycięzcy w kategorii “Najlepszy polski produkt” trafi nawet 180 000 zł rabatu na prowizję od sprzedaży na platformie oraz dodatkowe benefity wspierające sprzedaż i promocję o wartości powyżej 500 000 zł. Zdobywcy tytułu “Produkt publiczności” przypadnie nawet 120 000 zł rabatu na prowizję od sprzedaży na platformie, a także dodatkowe benefity wspierające sprzedaż i promocję o wartości powyżej 250 000 zł. Jest o co walczyć!" - wyjaśnia Celestyna Lendo-Zachariasz.

Głosy w kategorii "Produkt publiczności" przyniosą zwycięstwo nie tylko Waszej ulubionej marce, ale także Wam! Link do głosowania znajdziecie TUTAJ.

Jakie marki mają szansę na zdobycie głównej nagrody? Artysta grafik Andrzej Pągowski mówi, że wśród zgłoszeń szuka "świeżych, nowych pomysłów, czerpiących z polskiej tradycji, ale jednocześnie nowatorskich i oryginalnych." Dlaczego zdecydował się na udział w projekcie? "Polska branża odzieżowa i polscy projektanci zawsze potrzebują wsparcia, ale teraz, w czasie przywracania biznesów do normalnego funkcjonowania po pandemii, jest to szczególnie ważne" - wyznaje artysta. 

Młodych marek trudne początki

"Mój początek był trudny, bo z produktem trzeba było pokazać się bezpośrednio u konsumenta bądź na targach, gdzie przyjeżdżali właściciele sklepów. Nie było Internetu w tak zaawansowanej formie, nie istniały social media i platformy sprzedażowe. Trzeba było bardzo się napracować, ale też klient miał bezpośredni kontakt z marką i mógł ocenić, czy to jest dobre" - mówi Ewa Minge, projektantka, która teraz swoje kolekcje prezentuje na najbardziej prestiżowych wybiegach.

"Polskie marki mają duży potencjał. Ci mali są często bardziej odważni od tych dużych - odważni twórczo, w kreacji swoich wizji. Mają świeży pomysł, nierozbity ekonomią"

"Są często bardzo dziewiczy w swoich produktach a czasem wręcz odwrotnie. Zdarza się coraz częściej, że do zakładów rzemieślniczych z tradycją wchodzi kolejne pokolenie, które wnosi świeże spojrzenie na poprawny, wypracowany, czasem mocno konserwatywny produkt, ale o to właśnie chodzi w nowej modzie, żeby rękodzieło, tradycje połączyć z nowym spojrzeniem i zebrać to w przebój rynkowy. Tak powstały najbardziej kultowe światowe marki. Nie wszyscy byli od początku gigantami. Większość wzięła się z małego rzemiosła" - dodaje projektantka. Jej rola w jury? 

"Chciałabym przekazać polskim twórcom, aby szukali wiarygodnego miejsca w sieci, takiego, które uwiarygodni ich produkt i da mu widoczne okno na świat. Zapraszam do naszej Projektowni Allegro!"