Trendy w modzie zmieniają się z prędkością światła. Podobnie, jak te w kulinariach. Chociaż w tym roku w czołówce znajdują się produkty noszące ulubiony kolor millenialsów - róż. Mowa nie tylko o różowej ruby, nowym, czwartym gatunku czekolady na świecie. Furorę robi takżeróżowy ser z prosecco czy wino rosé, które też wpisuje się w tę cukierkową estetykę. 

Przyszła kolej na coś bardziej ekstrawaganckiego. Tak, teraz różowe jedzenieprzeniknie również do fit jadłospisów. Powstała różowa sałata, która właśnie trafiła do sprzedaży. Zrobicie z niej zdrowe (i fotogeniczne!) sałatki, jakie z pewnością pokocha Instagram.

Cykoria w różanym kolorze przypomina z wyglądu wielki kwiat i bajecznie komponuje się z innymi składnikami. Oryginalna nazwa tego gatunku sałaty to "Radicchio del Veneto" i "La Rosa del Vento". Wyhodowano ją w organiczny sposób. Warzywo uprawia się we Włoszech, w okolicach Werony, oraz na południu Francji, w Kalifornii czy Pensylwanii. Różowa sałata jest uprawiana późnią zimą i wczesną wiosną. Trwają prace nad tym, by byłą dostępna przez cały rok. 

Nie trudno się domyślić, że różowa sałata jest o wiele droższa od swoich zielonych kuzynek, chociaż niczym nie różni się w smaku. Można ją już nabyć w sklepach "Whole Foods" w Nowym Jorku. Kosztuje ok. 5 dolarów za główkę. Sałatki z jej udziałem serwują już takie restauracje, jak włoskie "Eataly" czy "Boston Tapestry" w USA.