Ile ćwiczyć, żeby mieć ciało wyrzeźbione jak Aniołki Victoria's Secret? Z pewnością każdego dnia, po kilka godzin! Ale czy na pewno codzienny trening jest korzystny dla zdrowia? Naukowcy z Uniwersytetu w Sydney odkryli, że uprawianie sportu dwa razy w tygodniu może uchronić przed nowotworem i chorobami układu krążenia. Po przebadaniu 60 tys. osób okazało się, że te ćwiczące rzadziej są aż o 30% mniej narażone na poważne schorzenia w młodym wieku. Najlepsze wyniki mieli Ci, którzy ograniczali się do wysiłku dwa razy w tygodniu. Poświęcenie w ciągu siedmiu dni 75 minut na intensywny wysiłek lub 150 minut na umiarkowany trening, to klucz do posiadania dobrej formy. Chociaż taka rutyna nie przynosi spektakularnych fit efektów, ciało faktycznie staje się zdrowsze i nie jest narażone na przetrenowanie. 

To dobra wiadomość dla osób, które ze sportem nie są za pan brat. Warto zmotywować się do tego, by przynajmniej w weekendy zapewnić sobie ruch. Niech będzie to trening kardio trwający 1,5 godziny lub 2,5 godzinna, umiarkowana aktywność. W celu uzyskania optymalnych korzyści, najlepiej codziennie się poruszać. Nie trzeba od razu biegać, czy przerzucać ciężarów - wystarczy spacer, taniec do ulubionej piosenki lub zrezygnowanie z windy! Sprawdź proste sposoby na to, by zachować formę nawet za biurkiem w pracy (PRZECZYTAJ >>)

Wszystko, co powinnaś wiedzieć o ćwiczeniach >>