Beyonce - "Black is King": moda na najwyższym poziomie

Swoim nowym wydawnictwem Knowles-Carter zdążyła już sporo namieszać. Świetne produkcje i wokal, narracja wokół tradycji i kultury afrykańskiej, ale też zachwycające obrazy, które ogląda się jak dopracowany w każdym szczególe film. Uwagę przykuwają też stylizacje: Beyonce zadbała o to, by nie tylko pokazać najbardziej spektakularne projekty słynnych domów mody, ale też wyróżnić najbardziej obiecujące nowe brandy, wśród których wiele prowadzonych jest przez czarnoskórych projektantów. Stylizacje, które opracowała we współpracy z Zeriną Akers składały się także między innymi z butów polskiej projektantki, Magdy Butrym, o czym pisaliśmy kilka dni temu tutaj: Beyonce uwielbia tę polską projektantkę. W butach jej projektu wystąpiła w swoim najnowszym teledysku "MOOD 4 EVA">>

Okazuje się jednak, że wśród fanów wokalistki najwięcej emocji wzbudził brązowy kostium w beżowe księżyce, rozsypane na całym ciele niczym symetrycznie rozmieszczone tatuaże i układające się w tapetowy wzór. I są na to twarde dowody w postaci statystyk, które opublikowało Lyst - nazwisko jego autorki, Marine Serre, wzrosło w liczbie wyszukiwań aż o 426% tylko w ciągu 48 godzin od premiery klipu "Already", w którym można zobaczyć body. Warto tu jednak dodać, że popularność marki rośnie sukcesywnie i jej popyt wzrósł od marca o 1, a przyczyniły się do tego też Adele, ale też Lorde, Dua Lipa, Rosalia, Kylie Jenner, które również nosiły słynne już dziś ubrania w księżyce. Dopiero jednak dzięki Beyonce ten wzór jest dziś na językach wszystkich, a Marine Serre ma szansę stać się kolejnym gorącym nazwiskiem w świecie mody.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez MARINE SERRE - FUTUREWEAR (@marineserre_official) Lip 31, 2020 o 6:15 PDT

Marine Serre - kto to?

Marine Serre, która należy do nowego pokolenia francuskich projektantów, prowadzi markę pod swoim nazwiskiem w duchu mody zrównoważonej (upcykling stanowi 50% jej kolekcji), a w 2017 roku zdobyła główną nagrodę LVMH Prize for Young Fashion Designers. Zrobiła dyplom z wyróżnieniem w La Cambre, z kolei po skończeniu edukacji pracowała pod okiem Sarah Burton w Alexander McQueen, następnie też w domach mody Maison Margiela, Dior i Balenciaga. Zadebiutowała autorską kolekcją dwa lata temu - w lutym 2018 roku w swoim rodzinnym Paryżu.

Styl Marine Serre pełen jest dekonstrukcji i odważnych połączeń, które na pierwszy rzut oka zupełnie do siebie nie pasują. Najważniejszym jej projektem, dzięki któremu zyskała rozgłos, są księżycowe printy, które zdobią obszerne kamizelki, rajstopy, komplety, bluzki i sukienki. 

 Skąd się wziął? Jak podkreśla projektantka w rozmowie z Dazed: "Księżyc jest dla mnie jak ikona, emblemat, obraz, przedstawienie, flaga, język, metafora, przedmiot tego, w co wierzymy: przekraczanie granic, hybrydyzacja i wolność". Jest to przede wszystkim, jak dodaje dla The Guardian, symbol kobiecości.  Moc tego znaku, który powstał wraz z pierwszą kolekcją Serre, krytycy mody porównują dziś do logotypów takich jak swoosh Nike czy meduza Versace, a przy tym chwalą jego idealne skrojenie pod instagramowe trendy. A Beyonce? Jego obecność zestawia we wspomnianym wcześniej wideo z wersami: "Be your own king / Make nobody come rule your world" i potęguje symboliczne znaczenie księżyców Marine Serre.