Balenciaga zaskoczyła negatywnie nawet najbardziej zagorzałych fanów. Wszystko dlatego, że nowej kampanii świątecznej zaprezentowano... zniewolone w stylu BDSM torebki-misie i przestraszone dzieci, które stały na łóżkach i kanapach. Kontrowersyjna reklama spotkała się z krytyką zarówno przedstawicieli branży modowej, jak i internautów, którzy zdjęcia nazwali "obrzydliwymi" i "nie na miejscu". Ci ostatni dopatrzyli się też tego, że wśród rekwizytów w kampanii wykorzystano dokumenty z orzeczeń Sądu Najwyższego dotyczących pornografii dziecięcej.
Zawrzało szczególnie na Twitterze, gdzie pojawiły się takie komentarze: "Przerażające, jak wielu dorosłych musiało być w to zaangażowanych… rodziców, fotografów, dyrektorów kreatywnych, copywriterów, projektantów stron internetowych, pracowników agencji projektowych, producentów, menedżerów, reklamodawców…" oraz "To pierwsza strona ich witryny. Przestraszone, zdezorientowane dziewczynki na łóżkach z zabawkami, ubrane w strój fetyszysty dla dorosłych. Ta sesja zdjęciowa musiała być oglądana przez dziesiątki osób, zanim została umieszczona na stronie głównej domu – czy żadna z nich nie myślała, że to było złe? Ani jedna osoba?".
W odpowiedzi na zarzuty kampania została całkowicie usunięta ze strony internetowej i social mediów Balenciaga. Pojawiło się też oficjalne oświadczenie z przeprosinami, które opublikowano m.in. na Instagram Stories. Można w nim przeczytać, że taka sytuacja nigdy nie powinna mieć miejsca i że niektóre ze zdjęć zostały pokazane mimo braku zatwierdzenia do co ich publikacji.
Balenciaga using photos of little girls playing with teddy bears dressed in bondage gear on their website. Lovely. pic.twitter.com/mYnt0CJuif
— Slarty Bartfast (@DatCatDer) November 20, 2022
"Serdecznie przepraszamy za wszelkie urazy, które mogła spowodować nasza kampania świąteczna. Nasze torby z pluszowymi misiami nie powinny być prezentowane w tej kampanii z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy ją ze wszystkich platform" czytamy na pierwszej klatce, a druga jest jej uzupełnieniem. "Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących fragmentów naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej do kampanii wiosna 2023. Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Stawiamy na ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie".
Raf Simons zamyka swoją markę po 27 latach. Projektant skasował już prawie wszystko na Instagramie>>
Komentarze