Marka Dolce & Gabbana chce w 2016 roku podbić kolejny rynek, a mianowicie arabski. Premiera nowej linii składającej się z hidżabów i abajów odbyła się właśnie na serwisie internetowym Style.com/Arabia. Kolekcja składa się z elementów w neutralnych kolorach (czerń i beż), ale nie zabrakło też elementów, z których słynną Włosi. Są to np. kwiatowe i owocowe wzory na torebkach i tkaninach, a także ciężka czarna koronka, którą do tej pory Domenico i Stefano używali, żeby podkreślić zmysłowość sukienek. 

Teraz bogate muzułmanki nie będą musiały ukrywać swoich luksusowych strojów (tak chętnie kupowanych przez nie w Paryżu, Mediolanie, czy Dubaju) pod zwykłymi chustami. Zaprezentowane stylizacje robią ogromne wrażenie (choć są skromne), ale czy pozostałe domy mody zdecydują się na podobny krok? Oscar de la Renta, DKNY, Mango i Tommy Hilfiger miały już w swoich ofertach stroje na Ramadan, a w poprzedniej kampanii wideo H&M pojawiła się nawet modelka w hidżabie (zobacz poniżej). Jednak Dolce & Gabbana jako pierwsi "naruszają" religijny dress code. Biorąc pod uwagę wszystkie kontrowersje, które są wokół muzułmanów (często mające negatywny wydźwięk) ich kolekcja jest w pewnym sensie kompromisem między światem znanym przez nas jako Zachodni, a Bliskim Wschodem.

Duet Dolce & Gabbana zaprojektował kolekcję hidżabów >>

Mariah Idrissi w kampanii wideo H&M "Close the Loop"