Ćwiczenia z obciążeniem - dlaczego warto trenować z ciężarkami?

Trening z obciążeniem sprawia, że kobieca sylwetka zyskuje męski wygląd? Obalamy ten mit! Jeśli do tej pory nie korzystałaś z ciężarów, nadeszła najwyższa pora, by nieco podrasować swoją fit rutynę! Bowiem to właśnie ćwiczenia z hantlami, kettlebells, czy nawet sztangą szybko przynoszą widoczne rezultaty w postaci wyrzeźbionych mięśni i smuklejszej sylwetki. To dzięki nim ciało z upływem czasu nie wiotczeje, a staje się bardziej jędrne, na lata zachowując młody wygląd. Treningi siłowe spalają więcej kalorii, podkręcają metabolizm i nie wymagają poświęcania im wiele czasu, by stały się naprawdę efektywne. Z powodzeniem możesz łączyć je z innymi dyscyplinami sportu, co wpłynie na poprawę kondycji oraz lepsze wyniki. Potrzebujesz więcej motywacji do sięgnięcia po ciężary? Na zachętę mamy dla Ciebie 6 powodów!

Dlaczego warto ćwiczyć z obciążeniem? 6 powodów: 

1. Trening siłowy - zalety ćwiczenia z obciążeniem: sprawniejszy metabolizm

Trening siłowy - zalety ćwiczenia z obciążeniem, fot. Fotolia

Myślisz, że wyłącznie trening kardio korzystnie wpływa na Twój metabolizm? Zdziwisz się, jak wiele kalorii spalisz wykonując ćwiczenia siłowe! I to nawet w trakcie krótkiego wysiłku z obciążeniem, który możesz wpleść do codziennej, sportowej rutyny. Już kilka ruchów z udziałem hantli sprawia, że metabolizm zostaje pobudzony na dłużej, a organizm szybciej spala zmagazynowany w nim tłuszcz (zamieniając go na tkankę mięśniową!). Ten rodzaj ćwiczeń gwarantuje efekty w niedługim czasie - z tygodnia na tydzień będziesz w stanie unieść więcej kilogramów, a Twoje mięśnie staną się napięte i bardziej widoczne.