W 2018 roku dziewczyny na całym świecie najchętniej przechodziły na dietę ketogeniczną. Wylansowały ją celebrytki, m.in. Kim Kardashian West. Na diecie kotogenicznej je się przede wszystkim tłuszcze (stanowią one 80-90% dziennego zapotrzebowania na kalorie) - więcej o tej diecie przeczytacie tutaj>>>>. Równie popularne były detoksy sokowe (posiłki zastępuje się świeżo wyciskanymi sokami), które miały zapewnić oczyszczenie i pomóc w walce z niedoskonałościami skóry. Zmęczeni rygorystycznymi zasadami popularnych diet, często decydowaliśmy się w tym roku także na fleksitarianizm, czyli dietę polegającą na tym, że je się po prostu to, na co ma się ochotę. We fleksitarianizmie samemu decyduje się o ograniczeniach, liczbie posiłków i tym, z jakich składników i produktów się rezygnuje w określonym czasie (zobaczcie>>>).  

Peganzim - najmodniejsza dieta 2019 roku? 

Pinterest jak zawsze opracował trendy, które mają być popularne w nadchodzącym roku. Są one wybierane na podstawie wyszukiwanych w tym serwisie haseł. Oprócz trendów dotyczących mody, urody i wnętrz, w zestawieniu pojawiły się także te żywieniowe. Według Pinteresta w 2019 roku będziemy przechodzić na peganizm (liczba wyszukiwań dotyczących peganizmu  wzrosła na Pintereście o 337 5 i nadal rośnie!). Peganizm to sposób żywienia, który łączy dwie (pozornie wykluczające się ze sobą) diety - paleo i wegańską. Chociaż jego zasady zostały opracowane już kilka lat temu przez Marka Hymana, dopiero teraz ma zyskać dużą popularność.

Peganizm - na czym polega?

Peganizm, inaczej zwany dietą Pegan opiera się na zasadach częściowo zaczerpniętych z weganizmu, a częściowo z diety paleo. Peganie rezygnują z produktów mlecznych (raz na jakiś czas mogą pozwolić sobie na mleko owcze lub kozie). Nie mogą spożywać także glutenu i cukru. Dieta Pegan ma być jak najbardziej naturalna, dlatego wykluczone są w niej produkty przetworzone i te z dodatkiem konserwantów czy innych chemicznych składników. Spożywa się w niej przede wszystkim także produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli te niewywołujących nagłych skoków cukru. W peganizmie dozwolone są: strączki, mięso oraz ryby (tylko ze sprawdzonych hodowli) i tylko jako dodatek. Wskazane jest jedzenie przede wszystkim warzyw i (wybranych) owoców, a także jajek. Hyman zakłada także, że na diecie Pegan można spożywać zdrowe tłuszcze (które znajdują się m.in. w orzechach czy awokado). 

Peganizm - zalety

Peganizm nie jest tak restrykcyjny jak wegetarianizm czy paleo. Nawiązuje do zdrowej diety naszych przodków i dlatego jest bardzo naturalny. Jego zalety? Podobno korzystnie wpływa na pracę jelit i pomaga w walce z trądzikiem, a także reguluje poziom hormonów. Peganizm może być także stosowany jako dieta odchudzająca.