Wraz z decyzją o odejściu od plastikowych słomek na rzecz tych papierowych, McDonald’s w Austrii zdecydował się głośno zadeklarować swój proekologiczny gest. Przy współpracy z rodzimym labelem Poleit, który specjalizuje się w produkcji zrównoważonej mody (w tym także i strojów kąpielowych stworzonych z plastiku z recyklingu), fastfoodowy gigant postanowił wypuścić swoją własną linię odzieży plażowej. Do stworzenia materiałów wykorzystano stare, wytworzone już wcześniej, plastikowe słomki oraz odpady odzyskane z oceanów. Limitowana kolekcja damskich jednoczęściowych strojów kąpielowych oraz męskich spodenek do pływania nie trafi do regularnej sprzedaży, ale będzie poddana licytacji na kanałach McDonald’s.

Chociaż wspomniana akcja jest bardzo nośna (kto by się w końcu spodziewał strojów sygnowanych przez McDonald’s?), to warto zauważyć, że amerykańska spółka już od jakiegoś czasu próbuje zmienić swój wizerunek. Jakiś czas temu ogłoszono, że do 2025 roku 100% opakowań po produktach będzie nadawało się do ponownego przetworzenia, a niespełna 2 tygodnie temu otworzono specjalną restaurację w Walt Disney World Resort, która sama generuje energię elektryczną na swoje potrzeby – nie zużywając dzięki temu zasobów naturalnych. Jak podaje spółka na swojej stronie, lokal ten ma służyć jako „ośrodek do testowania sposobów redukcji zużycia energii i wody”. Innych, proekologicznych zmian nie trzeba szukać daleko: Polskie oddziały McDonald's od dłuższego czasu także korzystają wyłącznie z papierowych słomek. I chociaż takich małych kroków w dobrą strone jest wiele, trzeba pamiętać, że globalnie nie zmienia to niestety aż tak dużo. Fastfood nadal odpowiedzialny jest za wiele praktyk, które generują ogromne ilości odpadów – warto wspomnieć tutaj o głośnej petycji sprzed roku na amerykańskiej stronie change.org stworzonej przez Elle oraz Caitlin, odpowiednio dziesięcio- oraz ośmiolatce. Domagały się one odejścia od dodawania plastikowych zabawek do zestawów dziecięcych. Jak same zaznaczały, „dzieciaki bawią się nimi zaledwie kilka minut zanim zdecydują się je wyrzucić, co w następnej kolejności szkodzi zwierzętom i zanieczyszcza oceany”. Chociaż stroje kąpielowe McDonland’s wydają się być ciekawą i pożyteczną akcją, nie powinny przysłonić ogromnego pola do poprawy, które cały czas przed sobą ma nie tylko McDonald’s, ale i każdy inny fastfood.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by McDonald's Österreich (@mcdonalds_austria) on Jun 9, 2020 at 9:02am PDT

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by McDonald's Österreich (@mcdonalds_austria) on May 29, 2020 at 3:13am PDT