Od kilku dni Kim Kardashian West jest na ustach wszystkich i nie chodzi o premierę kolejnego sezonu reality show "Z kamerą u Kardashianów". Sprawa jest poważniejsza niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Kilka dni temu gwiazda ujawniła, że stworzyła nową markę. "W końcu mogę się z wami podzielić projektem, nad którym pracowałam przez ostatni rok. Ten temat pasjonuje mnie od 15 lat. Kimono to mój sposób na bieliznę modelującą" - napisała gwiazda na Twitterze pod koniec czerwca. Nie ma nic złego w bieliźnie modelującej, sprzedawanej w kilku odcieniach nude. Sama sesja wizerunkowa Kimono Solutionwear autorstwa Vanessy Beecroft jest wyważona. Czego zatem dotyczy skandal? Nazwy marki

Kim Kardashian West pod naporem krytyki zmienia zdanie w sprawie swojej nowej marki

Internauci, a zwłaszcza ci pochodzący z Japonii byli oburzeni decyzją Kim Kardashian West. Kimono, czyli tradycyjny strój dla kobiet i mężczyzn, oznacza po japońsku "coś do noszenia na sobie". Składa się z 12 (albo i więcej) części i rozróżnia się kimona na różne okazje. Przede wszystkim nie ma to nic wspólnego z bielizną, a zwłaszcza modelującą. Kim Kardashian West przywłaszczyła sobie w celach biznesowych nie tylko przedmiot, ale i ideę, tak kluczową dla kultury tego kraju - takie opinie mogliśmy znaleźć na wielu kanałach społecznościowych. O sprawie pisał już m.in. The Washington Post, powstał nawet hasthtag protestacyjny "#KimOhNo". Początkowo bohaterka tej afery zbytnio się nie przejęła tym tematem - nadal promowała markę Kimono. Dodatkowo zdecydowała się na opublikowanie oświadczenia na łamach The New York Times. 

"Rozumiem i szanuję kimona w japońskiej kulturze, nie mam zamiaru projektować ani wypuszczać żadnych ubrań, które w jakikolwiek sposób przypominałyby lub miałyby zhańbić te tradycyjne szaty. Podjęłam decyzję, aby nazwać moją firmę Kimono, (...) jako ukłon w stronę piękna i detali, które wchodzą w skład tej odzieży. Znak towarowy (...) nie wyklucza ani nie ogranicza nikogo, w tym przypadku, w tworzeniu kimona lub używania słowa kimono w odniesieniu do tradycyjnego ubioru. Moja marka odzieży jest oparta na różnorodności i jestem niesamowicie dumna z tego, co ma nadejść."

To jednak nie pomogło, a nawet pogorszyło sprawę. BBC podało także, że Kim Kardashian West już w zeszłym roku zastrzegła sobie w USA nazwy "Kimono", "Kimono Body", "Kimono Intimates" oraz "Kimono World". "To bluźnierstwo przeciwko japońskiej kulturze" - pisali na instagramie czy Twitterze sami Japończycy. Ogólnoświatowa krytyka sprawiła, że Kim Kardashian postanowiła się ugiąć, a dokładnie wyjść na przeciw osobom protestującym. Amerykanka rezygnuje z nazwy "Kimono"

"Bycie przedsiębiorcą i swoim własnym szefem jest jednym z najbardziej satysfakcjonujących wyzwań. (...) Zawsze słucham, uczę się i rosnę - doceniam pasję i różnorodne opinię, które otrzymuję od ludzi. Kiedy ogłosiłam nazwę mojej linii bielizny, miałam jak najlepsze intencje. Moje marki i produkty są budowane z uwzględnieniem różnorodności, a po starannym przemyśleniu i rozważeniu nową markę Solutionwear zamierzam wprowadzić pod nową nazwą.  Dziękujemy za zrozumienie i wsparcie." - napisała Kim na swoim instagramie. 

Czekamy na kolejne doniesienia w sprawie nazwy marki Kardashian oferującej bieliznę modelującą. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Being an entrepreneur and my own boss has been one of the most rewarding challenges I’ve been blessed with in my life. What’s made it possible for me after all of these years has been the direct line of communication with my fans and the public. I am always listening, learning and growing - I so appreciate the passion and varied perspectives that people bring to me. When I announced the name of my shapewear line, I did so with the best intentions in mind. My brands and products are built with inclusivity and diversity at their core and after careful thought and consideration, I will be launching my Solutionwear brand under a new name. I will be in touch soon. Thank you for your understanding and support always.

Post udostępniony przez Kim Kardashian West (@kimkardashian) Lip 1, 2019 o 6:49 PDT