Pamiętacie ubrania z tyveku, które kilka lat temu zatrzęsły polskim rynkiem mody i szybko stały się rozpoznawalne za granicą? Marki UEG chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Szczególnie po sukcesie, jakim był ostatni projekt założyciela brandu Michała Łojewskiego, stworzony z Pumą. Mowa o kolekcji kapsułowej "Gravity Resistance" (zobacz zdjęcia >>), w której standardowo dominuje czerń i biel. Nie czekałyśmy długo na kolejną dawkę polskiego streetwearu. 20 lutego naszym oczom ukazała się pierwsza kampania marki, sfotografowana przez Zuzę Krajewską. Jak się okazało, prace artystki pojawiły się również na ubraniach z kolekcji, gdyż były inspiracją do jej stworzenia. 

Motto kampanii "Who are you?" wbrew pozorom ma polskie korzenie. Odnosi się do wiersza "Kto ty jesteś? Polak mały" i zdobi niektóre ubrania z kolekcji. Gdy patrzymy na tą sesję, od razu mamy skojarzenia z "dresiarzami", szarym blokowiskiem i nastoletnią patologią. Słusznie, bo miała mieć podobny wydźwięk, co cykl Zuzy Krajewskiej "Imago".  To właśnie przejmujące zdjęcia wychowanków poprawczaka ze Studzieńca pojawiły się na niektórych projektach UEG. Sami modele raczej przywodzą na myśl "Sebę" z podwórka i nie starają się być grzeczni przed obiektywem. 

Jesienna kolekcja składa się z czarno-białych setów: spodni z lampasami, skórzanych kurtek-bejsbolówek i sportowych bluz z dużym napisem "POLSKA" oraz fragmentami wierszy Przemka Nowakowskiego, napisanymi po angielsku. Butnego charakteru nadają jej dodatki w postaci łańcuchów czy glanów, które do stylizacji dopasował Michał Kuś. Tym samym modele przywodzą na myśl kiboli  i skinheadów - typów, których wolałybyśmy nie spotkać wracając po zmroku do domu. Aż trudno o kampanię bardziej przesiąkniętą narodowymi symbolami. UEG skłania do refleksji nad tym, czym jest polskość, i robi to jak zwykle w oryginalny sposób. 

UEG "Who are you" jesień-zima 2017 - ZDJĘCIA >>