Luksusowa moda z drugiej ręki

Z roku na rok obserwujemy rosnące zainteresowanie luksusowymi towarami vintage oraz nabywaniem produktów ,,z drugiej ręki". Dynamicznie rozwijający się rynek sprzyja powstawaniu atrakcyjnych miejsc dla marek, które chcą pochwalić się modelem zrównoważonego rozwoju, jednocześnie pozyskując nowe źródła przychodów i budując relacje z nowymi grupami konsumentów. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech lat, sektor z modą używaną może urosnąć nawet o 60%.

Sophie Hersan z Vestiaire Collective: "moda vintage to inwestycja na miarę zabytkowych aut czy eksponatów sztuki">>

W lutym Vestiaire Collective wystartowało z nowym projektem ,,Brand Approved", który skupi się na resell'u niepotrzebnych, używanych ubrań i dodatków od dawnych klientów danej marki. Pierwszym domem mody, który przystąpił do udziału w projekcie, był Alexander McQueen. Każdy, kto postanowi odsprzedać rzeczy ze swojej garderoby z metką Lee, otrzyma dodatkowe rabaty na zakupy w salonach marki.

Używane ubrania i dodatki Alexander McQueen z oficjalnego źródła? Słynny dom mody podejmuje współpracę z serwisem Vestiaire Collective>>

Za McQueen'em postanowiła ruszyć druga brytyjska marka — Mulberry. Partnerstwo rozszerza się o własną wewnętrzną usługę odsprzedaży „Mulberry Exchange”, która została uruchomiona w lutym ubiegłego roku, umożliwiając klientom wymianę zużytych produktów Mulberry w butiku lub zakup innych używanych akcesoriów, które zostały odrestaurowane przez markę. W ubiegłym tygodniu holding Kering (do którego należy m.in. Alexander McQueen) nabył 5% udziałów w Vestiaire Collective, tym samym otwierając sobie drzwi do większej liczby marek z portfolio grupy, które będą mogły podjąć podobną współpracę z platformą vintage.

Najlepsze aplikacje do sprzedaży ubrań i zakupów z drugiej ręki>>>