Reklama

Za każdym razem, gdy liczy się kobiecy głos, Answear.LAB pokazuje innym, jak ogromny potencjał ma moda. To dzięki niej i z nią na czele wzmacnia pozycję kobiet w dzisiejszym świecie. Brand dyrektorka marki Agnieszka Pruchnik przekonuje – Answear.LAB to marka stworzona przez kobiety i dla kobiet. Od samego początku poruszająca ważne dla nich tematy. Dzięki międzynarodowemu zasięgowi wspieramy kobiety na wszystkich rynkach, na których działamy. Korzystając z siły twórczej, współpracy, mentoringu, wierzymy, że jako marka modowa możemy tworzyć środowisko, które celebruje indywidualność i siłę kobiet oraz kwestionuje niesprawiedliwe dla nich normy społeczne.

Reklama

Pozostając wierna swoim przekonaniom w tym roku już po raz trzeci marka Answear.LAB wkroczyła dumnie na deski czerwcowego Co Jest Grane Festival & Women’s Voices Kolektyw. Kluczowe dla Answear.LAB momenty to pokaz limitowanej kolekcji BE SHERO oraz charytatywna akcja „Nie ma zgody na przemoc”.

Mat. prasowe

Kolekcja, której główną bohaterką jest SHERO, to nie tylko pochwała niezależności kobiet, ale przede wszystkim podkreślenie, jak ważne są w życiu odwaga, pasje i dążenie do celu. SHERO, podobnie jak odbiorczynie marki, to bohaterka autentyczna, pewna siebie, przebojowa, potrafiąca głośno powiedzieć, co myśli i na co się nie zgadza. Jej siła jest widoczna w każdym ruchu. Potrafi walczyć o siebie i swoje marzenia, a przy tym solidaryzować się w tej walce z innymi kobietami. Poprzez swój manifest promuje współczesny feminizm, upodmiotowienie kobiet, wolność, równość i różnorodność.

Projektując kolekcję BE SHERO (dostępną pod adresem https://answear.com/c/ona), autorki odniosły się do silnych, odważnych kobiet, które od lat inspirują kolejne pokolenia. Wśród nich: Rosa Parks, Coco Chanel, Georgia O'Keefe, Simone de Beauvoir. Każda wybitna, z wyjątkową pasją i zrozumieniem świata. Każda poświęciła całe swoje życie, aby uczynić świat lepszym dla kobiet.

Mat. prasowe

Projektantki Answear.LAB sięgnęły również po to, co kojarzy się z nowoczesnością, do współpracy zapraszając fenomenalną ilustratorkę Magdalenę Pankiewicz. Wyłącznie na potrzeby kolekcji BE SHERO stworzyła ona 5 grafik na T-shirty, od których aż emanuje kobiecą siłą. Sama autorka podkreśla, że inspiracją do powstania ilustracji była współczesna buntowniczka – niepokorna, pewna siebie, wiedząca czego oczekuje od życia.

Drugi projekt, z którego Answear.LAB może być dumna, to charytatywny performance, który wybrzmiał deklaracją „Nie mamy zgody na przemoc”. Za siłą tego hasła podążyli uczestniczki i uczestnicy wydarzenia, dając wyraz swojej solidarności w obronie praw kobiet dotkniętych przemocą. Zakryli napis słowami pełnymi miłości i poczucia solidarności, takimi jak: „uważność”, „przyjaźń”, „zażyłość”, „współczucie”, „wsparcie”. Po kilku godzinach można było już tylko odczytać słowa pełne pozytywnych emocji, a główne hasło zmieniło się w „Mamy moc”. Idąc za ciosem, Answear.LAB postanowiła wesprzeć Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki darowizną w wysokości 20 tysięcy złotych. Pieniądze mają pomagać kobietom, które doświadczyły przemocy seksualnej, wrócić do codzienności.

Reklama

Fundacja Feminoteka od 2005 roku wspiera kobiety. Skupia się głównie na pomocy ofiarom przemocy, które paraliżowane strachem nie są w stanie samodzielnie funkcjonować. Kobiety korzystające z pomocy fundacji otrzymują bezpłatne wsparcie prawne, psychologiczne i terapeutyczne. Wcześniej kobieca marka Answear.LAB dochód ze sprzedaży ubiegłorocznej kolekcji – „Girl Power” – przekazała do założonej przez podróżniczkę Martynę Wojciechowską fundacji Unaweza. Organizacja ta dodaje skrzydeł kobietom z całego świata poprzez wyrównywanie szans społecznych, ekonomicznych i prawnych oraz pomoc w trudnej sytuacji życiowej i materialnej. Answear.LAB wspiera kobiece NGO-sy na wszystkich 11 rynkach, na których działa. W 2022 roku przekazała im łącznie 145 300 złotych.

Reklama
Reklama
Reklama