Zara - zamówienia online z automatu

Modowy gigant Inditex, do którego należy Zara, znajduje się dziś już w ponad sześćdziesięciu krajach i od początku swojego istnienia stara się być o krok przed innymi markami oraz wprowadzać nowoczesne rozwiązania. To właśnie Amancio Ortega, ojciec tego modowego imperium, sprawił, że kilkumiesięczne terminy realizacji zamówień zastąpiono takimi, które trwają tylko dwa tygodnie oraz wprowadził kilka innych charakterystycznych dla szybkiej mody rozwiązań.

Od dwóch Zara lat wprowadza w swoich sklepach specjalny zautomatyzowany punkt odbioru zamówień, który przyspiesza proces zakupów oraz pozwala zaoszczędzić czas i nie wymaga obecności pracowników sklepu.

Pierwszy raz taki system został zastosowany w hiszpańskim mieście A Coruña oraz w Londynie. Teraz Zara wchodzi z nim do Polski - tutaj automat znajdziecie póki co tylko w dwupiętrowym salonie Zara w centrum handlowym Bonarka w Krakowie.

Primark w Polsce: ujawniono datę otwarcia pierwszego sklepu w Warszawie >>

To nieprzypadkowe miejsce: wyremontowany i powiększony dwukrotnie sklep jest obecnie największym salonem marki w Polsce i ma powierzchnię o wielkości 3,5 tysiąca metrów kwadratowych. Wprowadzono tutaj zupełnie nowoczesne rozwiązania - oszczędzające energię oświetlenie LED, nowe logo Zara nad wejściem, a także zupełnie inny sposób prezentacji nowych kolekcji marki. Najważniejszym unowocześnieniem jest jednak wspomniane wcześniej zautomatyzowanie odbioru zamówień online. Jak działa? Podobnie do słynnych Paczkomatów. Wystarczy, że zeskanujecie kod QR lub wpiszecie PIN swojej paczki, a automat w ekspresowym tempie zlokalizuje zamówienie w magazynie i dostarczy je Wam. Według informacji marki maszyna ma mieć możliwość przetwarzania jednocześnie aż 900 paczek, a do przekazania zamówień nie jest potrzebny nikt z pracowników. 

Takie unowocześnienie to część strategii sprzedaży wielokanałowej oraz zrównania online i offlie, na które obecnie stawia Zara