Aby znaleźć najgorętsze produkty z segmentu fashion, grupa wyspecjalizowanych analityków stworzyła unikalną formułę Lyst, która pozwala skrupulatnie zbadać zachowania zakupowe w sieci. Jak to działa? Eksperci filtrują ponad osiem milionów pozycji według liczby wzmianek w mediach społecznościowych, wyszukiwań, wyświetleń stron, interakcji, aż w końcu sprzedaży w tysiącach sklepów internetowych z całego świata. Biorąc pod uwagę współczynnik globalnego popytu do wielkości dostępnego stocka, grupują poszczególne kategorie, fasony i kolory. 

Zestawienie najbardziej pożądanej dziesiątki Q4 ma wyraźny motyw przewodni. Królują w nim modowe sentymenty i otulająca estetyka „comfy chic”. 

Konkrety? Oto pełna lista: 

1. Kurtka puchowa The North Face 1996 retro Nuptse 

Na szczycie unisexowa puchówka The North Face, model 1996 retro Nuptse, czyli symbol nowojorskiej mody lat 90., a przy okazji jedna z najcieplejszych i najbardziej funkcjonalnych kurtek dostępnych na rynku. Hitowe wersje to te w wyrazistych kolorach, takich jak: fiolet, atrament, cytryna, butelkowa zieleń i czerń.
Ciekawostka: po raz pierwszy w historii ten sam produkt znalazł się na pierwszym miejscu zestawienia zarówno w sekcji damskiej, jak i męskiej. 

2. Kapcie Birkenstock, model Boston 

Ostatnie miesiące w przeważającej części spędziliśmy w domu. Nic więc dziwnego, że grono najchętniej kupowanych elementów garderoby ostatniego kwartału 2020 roku zasiliły wcześniej niewidywane w podobnych zestawieniach kapcie. Chodzi o ciepły i wygodny, bo obszyty miękkim kożuszkiem model Boston z oferty marki Birkenstock. Wyszukiwano je aż o 367% częściej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

3. Sztyblety Bottega Veneta Lug boots

Bottega Veneta

Ostanie miejsce na podium przypadło w udziale masywnym ankle boots zaprojektowanym przed Daniela Lee. To akurat żadne zaskoczenie, bo nowe, cięższe wizualnie wcielenie tradycyjnych sztybletów pokochały stylistki, dziennikarki i wszystkie najsłynniejsze influencerki. Cena? Od 895 EUR. 

Czytaj też: 3 modne rzeczy, które nosi teraz każda influencerka. Nadadzą charakteru wszystkim codziennym stylizacjom

4. Kalosze na obcasie Betty od Chloé 

Chloé na matchesfashion.com

Kolejne miejsce na liście TOP 10 ostatnich kilku miesięcy, to kolejne buty. Ich obecność w rankingu stanowi wyraz szerszego zjawiska, czyli mody na... kalosze. Gumowe botki na obcasie Betty od Chloé sprzedawane są w kilku wersjach kolorystycznych. Najlepiej przyjęła się kremowa. 

5. Śniegowce UGG classic ultra mini 

Kendall Jenner, Gigi i Bella Hadid, Joan Smalls czy Irina Shayk. Na punkcie śniegowców UGG classic ultra mini oszalało całe Hollywód. Doskonale to rozumiemy, choć w przy polskich warunkach atmosferycznych chyba lepiej byłoby zdecydować się na model z nieco dłuższą cholewką.  

6. Bluza welurowa z kapturem SKIMS 

SKIMS

Pandemiczna rzeczywistość mocno zweryfikowała nasze codzienne nawyki stylizacyjne. Do głosu coraz wyraźniej dochodzić zaczęła wygoda, a wraz z nią monochromatyczne komplety dresowe, dla których zrzuciliśmy ciasne jeansy i krępujące ruchy sukienki. Zainteresowanie frazą „hoodies” wzrosło 71% rok do roku, a najchętniej kupowaną bluzą z kapturem ze wszystkich okazał się welurowy projekt Kim Kardashian West z oferty jej marki SKIMS.  

7. Dzianinowa braletka Jacquemus 

Jacquemus na matchesfashion.com

Romantyczne projekty Simona Porte Jacquemusa zawsze pogłębiają w nas tęsknotę za latem. Wygląda na to, że nie jesteśmy w tym poglądzie osamotnione, bo na miejscu 6 w zestawieniu 10 najgorętszych ubrań, butów i dodatków ostatniego kwartału 2020 roku wylądowała charakterystyczna braletka z cienkiej dzianiny od francuskiego projektanta. Dziewczyny z branży noszą ją z rozpiętymi, dopasowanymi kolorystycznie kardiganami. 

8. Torebka na ramię The Snapshot Marc Jacobs 

Są tu fanki głośnej produkcji Netfliksa pt. „Emily in Paris”? Serial w krótkim czasie zebrała przed ekranami rekordową publiczność, co – jak się szybko okazało – nie pozostało bez wpływu na popularność prezentowanych przez bohaterki elementów garderoby. W ten sposób w „The Lyst Index” znalazła się mała torebka mieszcząca jedynie telefon i kilka najważniejszych drobiazgów torebka The Snapshot od Marca Jacobsa. 

9. Piżamy ozdobione piórami marki Sleeper

Sleeper

„Stay home, but make it festive” to hasło, które podczas lockdownu przyświecało wielu dziewczynom z całego globu. Zamiast ulubionych garniturów i koktajlowych mini wkładały eleganckie komplety piżamowe udekorowane piórami w klimacie lat 20. XX wieku. Obowiązkowo te z metką Sleeper. 

10. Pluszowy płaszcz Stand Studio, model Nikki 

Ten pluszowy płaszcz widziałyśmy na Instagramie setki razy. Założymy się, że w swojej szafie ma go co druga influencerka. Patchworkowy teddy coat Nikki od Stand Studio, bo o nim mowa, swoim wzorem przypomina minimalistyczną szachownicę. Jest piękny! Niestety, na większości platform e-commerce osiągnął już stastus „sold out”.