Odkąd w listopadzie 2021 roku przewodnictwo kreatywne nad marką Bottega Veneta objął Matthieu Blazy, w jego stronę zwróciły się oczy całej branży. I jeśli mamy być szczere – nie były to przychylne spojrzenia. Już pierwszą kolekcją zaprojektowaną dla słynnego domu mody kolekcją, wychowanek Phoebe Philo i Rafa Simonsa utarł jednak nosa wszystkim sceptykom.

Największy sukces odniosła jednak kolejna, ta stworzona z myślą o sezonie wiosna-lato 2023.

Blazy zaprosił na wybieg Kate Moss i ubrał ją w bardzo klasyczny „statement look” oddający hołd modzie lat 90. W rolach głównych niebieskie jeansy z nogawką typu full length, biały tank top i rozpięta kurtka koszulowa w kremowo-błękitną kratę – 10/10. W tym samym pokazie wystąpiła nowa torebka. Na sześć miesięcy od mediolańskiego show, Andiamo bag zawróciła w głowie gwiazdom i influcerom. 

Bottega Veneta wiosna-lato 2023. Jeden pokój, setki ludzi>>

„Andiamo” od Bottega Veneta: torebka okrzyknięta nową it-bag  

Sporo mówi się ostatnio o rozsławionym za pośrednictwem Tik Toka trendem cichego luksusu. „Quiet luxury” skupia się wokół wysokogatunkowych materiałów i ponadczasowych krojów – wypisz, wymaluj estetyka marki Bottega Veneta. Nowy bestseller projektu Matthieu Blazy’ego to najlepszy ku temu dowód. 

Bottega Veneta SS23 / Spotlight/Launchmetrics

Włoskie słowo „andiamo” oznacza dosłownie „idziemy”, ale – zwłaszcza po premierze filmu „Jedz, módl się, kochaj” – jest powszechnie interpretowane jako „chodźmy”, co doskonale odzwierciedla ducha głośnego projektu Bottegi. „To hołd dla podróżowania, odwiedzania nowych miejsc i koncepcji rzemiosła w ruchu” – czytamy na oficjalnej stronie internetowej marki. Andiamo bag to pojemna shopperka o klasycznej formie krojonej z flagowej dla tego włoskiego domu mody plecionki Intrecciato. Uwagę zwraca nietypowe zapięcie pozwalające na różne sposoby stylizacji torby. Za kropkę nad i robi dyskretna biżuteryjna ozdoba z motywem węzła. Cena? Od $4100 do $7900, czyli między 17503 do 33745 zł. 

Andiamo bag / Bottega Veneta

Bohaterkę naszego artykułu upolować możecie w trzech rozmiarach i sześciu wersjach kolorystycznych: czekoladowej, wiśniowej, czarnej, piaskowej oraz w trendujących odcieniach „glacier” i „butter yellow”. Co ważne, Andiamo bag to projekt uniseksowy. Już teraz widziano ją u Rosie Huntington-Whiteley i Michelle Yeoh, ale też u Jacoba Elordi i RM z koreańskiego zespołu BTS. Uwielbiamy! 

Michelle Yeoh z torebką Andiamo / Materiały prasowe

„Jak każda „investment bag”, Andiamo nie powinna być zakupem spontanicznym, ale nie jest też czymś, czym można się zmęczyć po jednym sezonie. Jeśli odpowiednio o nią zadbasz, ta torba może być przekazywana z pokolenia na pokolenie (i z takim zamiarem została wykonana).” dodaje Sara Holzman, Style Director amerykańskiego Marie Claire, która jako jedna z pierwszych, miała okazję przetestować akcesoryjną nowość Bottegi. 

PS Rosnąca popularność Andiamo bag to odzwierciedlenie szerszej tendencji, która króluje na rynku w 2023 roku. Funkcjonalna shopperka w rozmiarze L to jedna z tych rzeczy, którą bez dwóch zdań warto dopisać do zakupowej listy życzeń na nadchodzące miesiące. Oto kilka modeli, które same mamy na oku: