Działaniem Sellpy zachwycaliśmy się już w zeszłym roku, kiedy platforma zaczęła rozszerzać swoją działalność o około 20 kolejnych rynków i zaczęła korzystać z magazynu w Polsce. Nie było jeszcze wówczas informacji, czy sklep będzie działać w naszym kraju - teraz okazuje się, że jak najbardziej możemy liczyć na możliwość dokonywania zakupów na polskojęzycznej stronie Sellpy. Strona sellpy.pl rusza już 2 lutego (obecnie są na niej przeprowadzane testy). 

Czym jest Sellpy? To internetowy sklep oferujący produkty z drugiej ręki i największy szwedzki second hand online, w którym klienci mogą wybierać spośród ponad miliona produktów różnych marek lub sprzedawać swoją używaną odzież. Jego większościowym udziałowcem jest Grupa H&M, do której należy szwedzka marka odzieżowa H&M. Grupa wspiera Sellpy od 2015 roku za pośrednictwem swojego ramienia inwestycyjnego H&M CO:LAB. Platforma powstała 8 lat temu w Szwecji i wystarczyła chwila, by zupełnie zrewolucjonizowała skandynawski rynek modowy, pokazując, że możliwe jest zupełnie naturalnie ponowne wykorzystywanie ubrań, butów, torebek, akcesoriów i dodatków do wnętrz. Szczególnie, że możliwa jest tam prosta i bezpieczna usługa kupna i sprzedaży towarów używanych. 

"Moda vintage" - książka o kupowaniu w second handach trafiła właśnie do sprzedaży. To must have czytelniczy tego roku>>

W 2020 roku usługa Sellpy pojawiła się w Niemczech, a w lutym 2021 także w Austrii oraz Holandii. Polska to kolejny rynek, na którym będzie można dokonać zakupów na platformie. 

"Widzieliśmy duży popyt na nasze ekologiczne rozwiązanie zakupowe w Polsce. W zeszłym roku otworzyliśmy magazyn w Poznaniu, dzięki czemu możemy zagwarantować jeszcze lepszą obsługę naszym polskim klientom. Kolejnym naturalnym krokiem było uruchomienie lokalnej usługi kupna na polskim rynku" – mówi Michael Arnör, współzałożyciel i CEO Sellpy. Twórcy sklepu zgodnie wspierają ideę zrównoważonego rozwoju, pomagając m.in. zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i oszczędzać wodę (przy produktach na stronie Sellpy można znaleźć informację ile CO2 i wody uda się nam zaoszczędzić), tym samym przedłużając żywotność produktów i umożliwiając ich ponowne wykorzystanie. Wszystko, czego Sellpy nie może sprzedać, jest przekazywane na cele charytatywne lub poddawane recyklingowi. Co więcej, firma używa materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach i współpracuje z dostawcami usług logistycznych, którzy korzystają z pojazdów wolnych od paliw kopalnych. W tym celu stale działa wewnętrznie i zewnętrznie z dostawcami Grupy H&M. 

I teraz kluczowe, czyli co można znaleźć na Sellpy: używane towary o sprawdzonej jakości zarówno od osób prywatnych, jak i dużych rozpoznawalnych marek (tak!). Firmy, takie jak H&M, mogą zdecydować się wystawić tam niesprzedane produkty albo zwroty z małymi niedoskonałościami. A skoro już mowa o szwedzkiej sieciówce - Sellpy nawiązało współpracę z H&M Polska, w efekcie której klubowiczom Hello H&M Member zostanie zaoferowany jednorazowy rabat w wysokości 15% na pierwsze zakupy. "Idea i sposób funkcjonowania Sellpy to świetny przykład działań Grupy H&M na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz cyrkularności w modzie. Jesteśmy szczęśliwi, mogąc przywitać platformę Sellpy w Polsce. Wierzymy, że polscy klienci docenią obecność Sellpy na naszym rynku i mocno trzymamy za to kciuki" wyjaśnia Magdalena Domaciuk, PR & Communication Manager Sales Market Poland w H&M. 

3 rzeczy, które warto kupić w second handzie, jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z vintage>>