Podobno pomagasz odkrywać wewnętrze jednorożce - czy to prawda?

Wewnętrzny jednorożec to magia, która drzemie w każdym z nas i którą możemy wykorzystać w życiu zawodowym. Jednorożec ma nieskończony potencjał i lubi tworzyć z serca. Jego paliwem są marzenia. Kiedy nasz wewnętrzny jednorożec się roztańczy, może nam przynieść wiele zysków: zarówno materialnych jak i emocjonalnych. S kolei w branży finansowej mówi się o jednorożcach czyli o start upach, które w szybkim czasie osiągają dużą wartość. W ramach mojego projektu Ambasada Inspiracji wspieram ludzi na drodze realizacji marzeń i doradzam w strategii budowania marki.

Czy każdy może stworzyć markę?

Zachęcam, aby spojrzeć na własny talent niczym na dobro luksusowe. Nasze talenty wymagają pięknej oprawy. Marka jest dla mnie właśnie taką oprawą. Szlifujemy wewnętrzny diament, a potem lśnijmy – prywatnie, artystycznie, czy zawodowo. Każdy z nas może stworzyć markę. Nie zawsze od początku musi ona być nastawiona na cel komercyjny. Można stworzyć markę osobistą, dzieląc się swoją pasją np. poprzez podcast czy ebook. Marka może stać się źródłem zysków emocjonalnych i materialnych. Warto o nią zadbać.

Backstage z nagrywania kursu "Mindful Brand Managament" w obiektywie Karoliny Karwan. Aga Smektała w złotej sali restauracji Thai Thai na Placu Teatralnym w Warszawie. Sukienka: Chaos by Marta Boligłowa, biżuteria: Anna Orska.

I tak powstał kurs Mindful Brand Management…

Kurs to przestrzeń twórczego anty-pędu. Zanim zabiorę Cię w intuicyjną podróż po świecie budowania marki, najpierw pomagam się wyluzować i stworzyć dobrą atmosferę. Wyciszając umysł za pomocą medytacji prowadzonej, zadaję pytania, którymi pomagam złowić najlepsze pomysły-motyle, które krążą wokół twojej głowy, a których zmęczenie i dekoncentracja nie pozwala uchwycić. 

W biznesie promujesz działanie w duchu „mindful”. Opowiedz o tym więcej.

Biznes to wkręcająca gra. Łatwo zapędzić się jak chomik w kołowrotku. Wiem to z autopsji. Bycie mindful w biznesie to dla mnie między innymi umiejętne dobieranie tempa. Jeśli uprawiamy maraton i sprint jednocześnie, wypalenie gwarantowane, a wtedy brak i zadowolenia i wyników. Mam wrażenie, że staliśmy się ekspertami przyspieszania. Marzy mi się, aby w biznesie znormalizować wolniejsze tempo. Ciągłym, bezmyślnym przyspieszaniem sami strzelamy sobie w kolano i tracimy cenne wartości, które odbijają się na marży, na pożądaniu marki, a przede wszystkim na radości i zaangażowaniu w pracę.

Kurs "Mindful Brand Management" to przestrzeń twórczego anty-pędu. Stylizacja Aga Smektała, Fotograf: Eliza Krakówka.

Jak stosujesz filozofię „mindful” w codziennym życiu?

Od kilku lat eksperymentuję z wprowadzaniem w życie koncepcji „slow life – slow business”. Swoje odkrycia opisałam w książce, którą wydałam samodzielnie dzięki crowdfundingowi. Nosi tytuł „Kosmiczna Księga Duszy”. Wiele dobrego do mojego życia zawodowego wniosła praktyka medytacji. Jestem osobą bardzo dynamiczną. Długie siedzenie w kwiecie lotosu nie byłoby dla mnie. Z namiętnością uprawiam „mindfulness microdosing”. Chwytam cenne chwile doładowania w ciągu dnia – np. patrzę w chmury, przytulam się do partnera, podziwiam dym znad kadzidła, delektuje się zapachem kawy przed wypiciem. Te mikro momenty ładują mnie na cały dzień, co przekłada się na zadowolenie i efektywność w pracy. Od stycznia przeprowadziliśmy się z Warszawy do Gdyni. Bliskość plaży zdecydowanie pomaga w mikrodosingu. Obserwowanie zachodów słońca czy wschodów księżyca z wody to dla mnie naturalna medytacja. 

1 września w warszawskiej Kinotece odbędzie się premiera Twojego kursu.

Jestem podekscytowana. Adaptowaliśmy wirtualny kurs do wersji seansu kinowego. Początkowo zaprojektowałam materiał edukacyjny jako kurs on-line. Szybko zauważyłam, że obecnie wielu moich klientów jest cyfrowo przemęczonych. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom. Przeniesienie kursu na wielki ekran tworzy idealne warunki, aby bez rozpraszaczy, bez stresu i presji przez 77 minut widz mógł skupić się na sobie. Dziękuję Zarządowi Kinoteki za otwartość na innowacje. 

Dla kogo jest seans?

Niezależnie, czy opiekujesz się już działającą marką, czy dopiero myślisz o jej stworzeniu, seans pomoże Ci skrystalizować wizję rozwoju. Seans będzie także pomocny osobom, które szukają pomysłów na swój rozwój zawodowy. Nie ważne, czy znasz się na marketingu, czy dopiero startujesz w świecie biznesu – „Mindful Brand Management” posługuje się językiem intuicyjnym. Budując scenariusz kursu, czerpałam z moich doświadczeń pracy dla marek luksusowych i lifestylowych. Czerpałam także z mojej prywatnej ścieżki wewnętrznej przemiany. Patrzę na świat holistycznie. Ważnym elementem kursu jest medytacja – która pomaga wznieść się  w wysoki stan ducha przed odpowiedzią na kluczowe pytania biznesowe. 

Aga rozpoczyna kurs "Mindful Brand Management" dźwiękiem dzwonków tybetańskich. Fotograf: Eliza Krakówka

Gdzie można kupić bilety na seans „Mindful Brand Management”?

Seanse odbędą się 1 września i 15 września o godzinie 19:00 w warszawskiej Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki. Bilety można kupić tutaj: bit.ly/kinoteka_MBM

Cena wejściówki w pierwszej puli to 119 zł, w drugiej puli 149 zł. Każdy uczestnik otrzyma ebooka z notatkami i dodatkowymi zadaniami.

Zakup biletu na kurs jest jednocześnie wsparciem Kinoteki, która wraz z nowymi właścicielami stara się przywrócić świetność tego kultowego miejsca na mapie Warszawy.

Mecenasem seansu jest marka kosmetyków Alqvimia, która tworzy holistyczne, luksusowe kosmetyki na bazie naturalnych olejków eterycznych. Partnerami wydarzenia są: Instytut Prawa Mody, kancelaria Creativa, portal Fashion Biznes, kobiecy kolektyw Woman of Power Movement, agencja Social Media London Style, Studenckie Forum Business Centre Club oraz system wsparcia start upów AIP.

Osoby, które wolą odbyć kurs w formie wirtualnej zapraszamy na stronę Ambasada Inspiracji: www.ambasadainspiracji.com

Co daje udział w seansie? 

Udział w seansie pomoże Ci odkryć wewnętrznego jednorożca w biznesie (śmiech). Pomoże zerwać z zawodową rutyną, przywraca radość z pracy, a przede wszystkim pomaga wygenerować unikalne pomysły na działanie w biznesie i budowanie unikalnej marki, w zgodzie z sobą.  

Co poradzisz osobie, która się waha?

Nie słuchaj małego głosiku, który mówi, że „to się nie uda, to się nie sprzeda”. Nie odkładaj marzeń na potem. Jeśli blokuje Cię kwestia funduszy, rozważ crowdfunding. Przyjrzyj się, jakie projekty osiągają sukces w zbiórkach pieniędzy. Jaki model byłby najbardziej dopasowany do Twoich potrzeb?  Np. Polak Potrafi, Bees-fund, Patronite. Ja przy wydaniu mojej książki wybrałam portal Odpal Projekt.

"Spotkanie wewnętrznego jednorożca", grafika stworzona przez Agę Smektałę we współpracy z artystką CherryInTheSun