Kolorowa, optymistyczna, zachęcająca do zabawy modą, ale i przypominająca o zrównoważonym podejściu. Taka jest najnowsza odsłona kolekcji Circular Design Story w ramach konceptu H&M Innovation Stories. "Ta kolekcja jest dla tych, którzy naprawdę kochają modę. W każdym ubraniu kryje się wiele entuzjazmu i radości. Ubrania zostały stworzone do noszenia na wiele różnych okazji i sposobów. Tymi ubraniami wręcz trzeba się dzielić, przekazywać je i później poddawać recyklingowi" mówi Ella Soccorsi, Concept Designer w H&M. 

Co ciekawe, przy tej kolekcji z zespołem projektowym H&M ściśle współpracował Ib Kamara – jeden z najzdolniejszych stylistów młodego pokolenia. 

Każdy z tych wyjątkowych projektów podważa wizualne stereotypy związane ze zrównoważoną modą i pokazuje, że cyrkularna moda przyszłości może być piękna, ale też odważna, ekstrawagancka i optymistyczna. To wszystko przypomina o radości i przyjemności z ubierana się i zabawy modą, która może dawać szerokie pole do popisu w tworzeniu oryginalnych zestawień oraz być spektrum niekończącej się kreatywności. Jak to osiągnięto? Każdy element z tej kolekcji powstał biorąc pod uwagę dwie zasady: najwyższą funkcjonalność i maksymalizację użytkowania (finalne recyklingu). To dlatego poszczególne ubrania można nosić na kilka sposobów, na przykład spodnie poszerzać dzięki regulowanym zamkom, a obszerną marynarkę zakładać jako okrycie wierzchnie lub sukienkę. 

Nowości H&M: 2021. Kolekcja Circular Design Story w ramach konceptu H&M Innovation Stories / mat. prasowe H&M

Przełomowa inicjatywa H&M Innovation Stories na rzecz zrównoważonego rozwoju koncentruje się na przyszłościowych rozwiązaniach i innowacyjnych projektach, a także dąży do tego, by pokazywać, że moda cyrkularna dzieje się tu i teraz, i może być dostępna dla każdego. Zespół projektowy marki dokłada wszelkich starań, żeby produkty mogły służyć jak najdłużej, co jednocześnie pozwala minimalizować ich wpływ na środowisko. Znajdziemy w ich składzie bardziej przyjazne środowisku materiały, które są innowacyjne technologicznie. Wśród nich są Ambercycle Cycora™, czyli regenerowany poliester z odpadów tekstylnych ze zużytych produktów, które przetwarza się na nowe przędze (zwycięzca nagrody Global Change Award 2016), a także Resortec®, który jest rozpuszczalną nicią, jaką przeszywa się zdobienia, by łatwiej przygotować ubrania do recyklingu (zdobywca nagrody Global Change Award 2018) oraz przędzę celulozową Eastman Naia™ Renew, którą produkuje się przy użyciu innowacyjnej i opatentowanej technologii odnawiania węgla. Znajdziemy tu też cekiny bez powłok metalicznych czy mocowania za pomocą łatek, które również są skutkiem myślenia o przyszłym recyklingowaniu odzieży.

Premierze kolekcji, która obejmuje odzież damską, męską i akcesoria, towarzyszą sesja i kampania powstałe we współpracy z niekonwencjonalnym brytyjskim stylistą i redaktorem naczelnym Dazed Magazine, Ib Kamarą. Kamara to jeden z najbardziej ekscytujących twórczych głosów młodego pokolenia mody, który nie boi się odważnych rozwiązań i połączeń, wnosząc stylizacje do poziomu sztuki. Wcześniej pracował z takimi markami, jak Fenty, Hermès, Christian Dior, Louis Vuitton i Burberry oraz wieloma artystkami współczesnej muzyki z Beyoncé, Rihanną, Madonną czy Solange na czele.

Nowości H&M: 2021. Kolekcja Circular Design Story w ramach konceptu H&M Innovation Stories / mat. prasowe H&M

Więcej zdjęć tej niesamowitej kolekcji H&M (imponujące suknie, piękne płaszcze, artystyczne swetry i koszule oraz wiele innych) możecie obejrzeć w naszej galerii.