"Efekt Kate", jak i "efekt Meghan" nie słabną, a nawet rosną w siłę. Kobiety na całym świecie a zwłaszcza Brytyjki, chcą wyglądać jak Kate Middleton czy Meghan Markle. To właśnie im udało się wyjść za mąż za brytyjskich arystokratów, wnuków królowej Elżbiet II. Chcemy wiedzieć co noszą, jakich kosmetyków używają, jak zwracają się do swoich partnerów oraz jak wyglądała ich przeszłość. Fani brytyjskiej monarchii są żądni wiedzy na temat księżnej Catherine i księżnej Meghan. Wydawałoby się, że to ta druga odgrywa ostatnio ważniejszą rolę w promocji rodziny królewskiej. "Efekt Meghan" postanowiła wykorzystać jedna z najsłynniejszych sieciówek na świecie. Zara wprowadziła do swojej oferty marynarkę podobną do tej, jaką księżna Sussex miała na sobie w trakcie parady Trooping the Colour. Wszyscy wypatrują również kolejnych wpadek i przewinień niezgodnych z królewskim protokołemKsiężna Meghan od kilku miesięcy wyznacza trendy wśród innych arystokratek. Brytyjskie media od miesięcy spekulują, czy przypadkiem Meghan nie zdetronizowała z tego tytułu Kate Middleton. Sprawę zbadał brytyjski eBay.

Czytaj też: Meghan Markle i Kate Middleton nie mogą nosić tego koloru publicznie >>

Meghan Markle czy Kate Middleton? Która księżna ma największy wpływ na zakupowe wybory Brytyjek w tym roku?

Co wynika z analizy przeprowadzonej przez znany serwis aukcyjny? Kobiety kupują więcej inspirując się księżną Cambridge, czy księżną Sussex? Okazuje się, że w tym roku to właśnie Kate Middleton napędza sprzedaż. 36-letnia Brytyjka została w tym roku najbardziej wpływową arystokratką wśród innych członków rodziny królewskiej. Z "UK Retail Report" dowiedzieliśmy się również, że jej stylizacje ciążowe generowały więcej wyszukiwań na platformie eBay niż jakiegokolwiek arystokraty w przeciągu ostatniego roku. Chcecie dowodów? Na przykład liczba wyszukiwań szytego na miarę płaszcza dla przyszłych mam wzrosła aż trzy krotnie (listopad 2017). Kilka tygodni wcześniej potwierdzono, że księżna Kate spodziewa się trzeciego dziecka. Za to w kwietniu tego roku, wyszukiwania dotyczące Jenny Packham zwiększyły się o dwa razy. W sukience tej brytyjskiej projektantki księżna Catherine wystąpiła podczas prezentacji małego Louisa pod londyńskim szpitalem św. Marii (w skrzydle Lindo).  Wspomniana już Jenny Packam, ale również ulubione marki Kate Middleton, Alexnder McQueen oraz Seraphine, odnotowały 20% wzrost wyszukiwań rok do roku - co godzinę pojawiały się 43 nowe zapytania właśnie o te brandy.  

Tuż za Kate Middleton uplasowała się księżna Meghan. Drugie miejsce chyba nikogo nie powinno dziwić. Księżna Sussex jest teraz kolejną, najbardziej rozpoznawalną "twarzą" wśród brytyjskiej arystokracji. Gdy Markle pojawiła się w sukni ślubnej Givenchy, eBay odnotował aż 60% wzrost wyszukiwań dotyczących francuskiego domu mody. Druga suknia, zaprojektowana przez Stellę McCartney sprawiła, że liczba wyszukiwań podwoiła się jeśli chodzi o tę markę. Podobnie było w przypadku różowego looku Caroliny Herrery, do którego nawiązaliśmy na początku artykułu.

Na trzecim miejscu pojawiła się księżniczka Charlotte (w zeszłym roku wygrała ten ranking), zaś na czwartym książę Jerzy. Na piątym uplasowała się królowa Elżbieta.

"Zawsze widzimy wzrost liczby wyszukiwań związanych z przełomowymi wydarzeniami dla rodziny królewskiej, a rok 2018 był rekordowym rokiem dla małych firm na eBayu, zarówno w związku z narodzinami księcia Louisa, jak i ślubu Meghan i Harry'ego." - przyznał Rob Hattrell, UK vice president w firmie eBay.