Soft Pinch Liquid Blush, sprzedawany w cenie 125 zł (23 USD) za sztukę, zyskał popularność i status virala na TikToku od momentu wprowadzenia marki na rynek trzy lata temu. Gromadzi entuzjastyczne recenzje za długotrwałą i wysoce napigmentowaną formułę, nie jest więc zaskoczeniem, że marka sprzedała imponujące 3,1 miliona sztuk w samym 2022 roku.

Chociaż marki kosmetyczne celebrytów stały się coraz bardziej powszechne w ostatnich latach (CC: Hailey Bieber, Brad Pitt, Ariana Grande...), nie wszystkie odniosły taki sam sukces. Soft Pinch Liquid Blush od Rare Beauty to jeden z największych komercyjnych triumfów od czasów świetności zestawu Kylie Lip Kit w 2016 roku.

Bez wątpienia kluczowym elementem, który przyczynił się do popularności Rare Beauty, jest ogromna i zagorzała rzesza fanów Seleny Gomez, która może pochwalić się ponad 400 milionami obserwujących na samym Instagramie. Ten olbrzymi zasięg odegrał znaczącą rolę w promowaniu marki i napędzaniu sprzedaży; sukcesu nie można jednak przypisać wyłącznie sławie Gomez.

 

Rare Beauty może pochwalić się zespołem wykonawczym składającym się z doświadczonych weteranów branży. Na czele stoi Joyce Kim, dyrektor ds. produktów marki i była dyrektor wykonawcza w Nyx Professional Makeup koncernu L'Oreal. Kim została poproszona przez Gomez o stworzenie linii makijażu, która mogłaby wytrzymać presję czerwonego dywanu, a jednocześnie nadawałaby się do codziennego użytku.

Selena Gomez, orędowniczka zdrowia psychicznego, która otwarcie dzieliła się własnymi zmaganiami, założyła Rare Beauty, mając na uwadze kwestię społeczną. Marka zobowiązała się przekazać 1 procent swojej sprzedaży na własny fundusz, zbierając do tej pory co najmniej 5 milionów dolarów, zgodnie z raportem impaktu społecznego firmy z 2022 roku.

Kosmetyki Rare Beauty zadebiutowały w Polsce w ofercie perfumerii Sephora w 2021 roku. Kultowy róż jest dostępny online i stacjonarnie w 30 wybranych perfumeriach.