Masz 1500 obserwujących na Instagramie, 3000 subskrybcji na YouTubie albo 3000 polubień na Facebooku? Świetnie - to oznacza, że mała, ale na pewno zaangażowana w Twoje treści grupa ludzi chce widzieć, co lubisz i jak żyjesz. Być może do tej pory robisz to tylko dla satysfakcji i nie zdajesz sobie sprawy z tego, że dla świadomych marek to, co pokazujesz i jak to robisz może mieć ogromną wartość. 

Instagram zamierza ukryć licznik polubień! Trwają właśnie pierwsze testy >>

Dziś firmy zapraszają do promowania swoich produktów ludzi, którzy cieszą się zaufaniem swoich fanów, robią rzeczy niszowe, mają ciekawe hobby, w które włączają znajomych. Nie musisz trafiać do milionów, żeby brać udział w najfajniejszych kampaniach reklamowych, które dzieją się w sieci. Oczywiście, jeśli naprawdę wierzysz w to, co pokazujesz swoim obserwatorom. Marketerzy wiedzą, że mikroinfluencerzy są wiarygodni, bo nie chcą swojej małej ale lojalnej grupie fanów wciskać przysłowiowego kitu. A ci są selektywni, naprawdę inspirują swoich obserwatorów i coraz częściej uczciwie na tym zarabiają.  Jak wynika z badań Markerly, wielokrotnie mniejszy profil może wygenerować większy wskaźnik zaangażowania niż konta, które mają miliony fanów. Kampania z udziałem kilku mniejszych kont może więc okazać się nie tylko bardziej efektywna, ale i tańsza. 

Na rynku właśnie debiutuje nowa platforma, która pozwoli mikroinfluencerom być częścią wielkich akcji reklamowych. Be Famous będzie zrzeszało marki, oraz twórców aktywnych na YouTube, Instagramie i Facebooku.

 

Jak to działa?


Wystarczy zarejestrować się na stronie BeFamous.agency i czekać na spływające oferty wzięcia udziału w kampanii promującej wybrany produkt. Upraszczając - rejestrujesz się, podajesz swoje zasięgi, logujesz się, sprawdzasz na platformie oferty i zgłaszasz swoją kandydaturę do wybranych wyzwań. Jeśli zostaniesz do nich przydzielona, być może do Twoich zadań będzie należało przetestowanie produktu, zrobienie jego inspirującego zdjęcia i napisanie jego recenzji. Użytkownicy platformy BeFamous zostaną też zaproszeni do tworzenia treści w ramach kampanii do takich tytułów jak ELLE, Glamour, National Geographic... Za wszystkie te aktywności oczywiście otrzymasz wynagrodzenie. Jest tylko jeden warunek - chcący dołączyć do platformy muszą spełniać minimalne wymagania fanów na przynajmniej jednej z wymaganych platform. Facebook – 3000 polubień, YouTube – 3000 subskrypcji, Instagram – 1500 obserwujących. 
Poza klasycznymi kampaniami z gwiazdami Internetu - Be Famous pozwoli wykorzystać potencjał tzw. mikroinfluencerów, czyli influencerów o niewielkich zasięgach. 


Każdy zarejestrowany użytkownik może przypisać swój profil do dostępnych kategorii: DIY, dziecko i parenting, edukacja, film & tv, gry, hobby, jedzenie, książki, lifestyle, moda i uroda, motoryzacja, nauka, podróże, rozrywka, sport & fitness, zdrowie, inne. Możliwe jest dodawanie nowych (np. pod konkretny projekt), a administracja ma możliwość weryfikowania kategorii wybranych przez użytkownika.
   

Jakie są etapy współpracy na platformie Be Famous?


- BRIEF: kampania zostaje wprowadzona do systemu poprzez moderatora serwisu, który określa wymogi dla influencerów (m.in. wymagana platforma, wiek, etc.)
- PROPOZYCJA KAMPANII: influencerzy spełniający wymagania dostają powiadomienie dotyczące kampanii. Na tym etapie muszą określić swoje stawki oraz chęć wzięcia udziału w kampanii. 
- PROPOZYCJA TWÓRCÓW: marka dostaje propozycję zainteresowanych influencerów – jeśli żaden z nich nie spełnia wymagań, następują dalsze poszukiwania. 
- REALIZACJA: 


a) Scenariusz/pomysł – influencerzy zaangażowani w kampanię przesyłają swoje scenariusze/pomysły. 
b) Akceptacja scenariusza/pomysłu – marka akceptuje przesłane scenariusze/pomysły, ew. przesyła swoje poprawki. 
c)  Przygotowanie treści – po zaakceptowaniu scenariusza/pomysłu influencerzy mogą przystąpić do ich realizacji. 
d) Akceptacja treści – influencerzy przesyłają zrealizowane projekty. Marka akceptuje przesłane scenariusze/pomysły, ew. przesyła swoje poprawki. 
e) Publikacja treści – zrealizowane treści są publikowane według wcześniej ustalonego harmonogramu. 
f) Rozliczenie – platforma rozlicza się z influencerem, marka rozlicza się z platformą. 
g) Raport – po upływie określonego czasu marka dostaje raport dotyczący kampanii. 
   

ELLE ma już swój profil na BeFamous. Czekamy na Was.