Jak ujędrnić uda domowymi sposobami?

Zbliżające się wakacje sprawiają, że wiele z nas zaczyna żałować wszystkich dni, kiedy zamiast treningu wybierałyśmy odpoczynek. Mierząc kostiumy kąpielowe, próbujemy wymyślić sposoby, dzięki którym płaski brzuch i smukłe nogi w tydzień staną się możliwe do osiągnięcia. Jędrna skóra, szczególnie w dolnych partiach ciała, wpływa pozytywnie na wygląd całej sylwetki i optycznie ją wyszczupla. W sezonie letnim częściej mamy ochotę odkrywać ciało, a kiedy wiotkie fałdki na nogach odbierają nam radość korzystania ze słońca, warto przetestować domowe sposoby na ujędrnienie skóry.
 
Jak poprawić jędrność skóry na udach? Najszybsze efekty przyniesie kompleksowe działanie. Duże znaczenie ma więc to, w jaki sposób będziemy działać na skórę nie tylko z zewnątrz, ale i od środka. Bardzo ważne jest picie dużej ilości wody i ograniczenie spożywania soli. Pozwoli to usunąć z organizmu nadmiar zatrzymanej wody, co z kolei sprawi, że nogi będą wydawały się smuklejsze, a uczucie ciężkości zniknie. Gdy szukamy sposobów na to, jak ujędrnić uda w tydzień warto przekonać się do szczotkowania  na sucho. Do jego zalet należą poprawa krążenia krwi, usprawnienie przepływu limfy, a także usuwanie martwego naskórka, co w efekcie zostawia skórę napiętą i miękką. Naczynia krwionośne można pobudzić także za pomocą peelingu kawowego. Zawarta w nim kofeina wpływa na rozbijanie komórek tłuszczowych i umożliwia ich rozkład. Gruboziarnisty peeling można z łatwością przygotować samodzielnie mieszając zmielone ziarna kawy z odrobiną cukru i oleju kokosowego dla uzyskania gęstej konsystencji.

 Najlepsze zabiegi ujędrniające uda w gabinecie

Ujędrnione ciało wygląda młodziej, a cellulit, z którym na różne sposoby walczy wiele kobiet, staje się mniej widoczny. Czasem domowe sposoby nie wystarczą, by nadać wiotkim nogom sprężystości, dlatego warto zapoznać się z ofertą gabinetów kosmetycznych. Zanim wybierzemy skuteczny zabieg ujędrniający uda, musimy ocenić kondycję naszej skóry, w czym przydatne mogą okazać się stopnie cellulitu. Obiektywne spojrzenie ułatwi decyzję, na jakie zabiegi ujędrniające uda i pośladki się zdecydować.

Jak szybko ujędrnić uda? Specjaliści dają na to pytanie niejedną odpowiedź. Wykonują szereg zabiegów wysmuklających nogi, a do najpopularniejszych, a jednocześnie cieszących się najlepszą opinią klientek należą:
 
•    masaż próżniowy – typ zabiegów wykonywanych przy użyciu bańki chińskiej lub dermomasażerem. Ich działanie opiera się na wytworzeniu próżni i zasysaniu fragmentu skóry, stymulując metabolizm jej głębszych warstw. Pierwsze efekty widoczne są już po pierwszym zabiegu, jednak osiągnięcie najlepszych rezultatów wymaga około kilku sesji w zależności od stanu skóry w tym miejscu.
•    masaż antycellulitowy – zabieg, który często określa się mianem „odchudzającego”. Odpowiednie uciskanie  rozbija zbite tłuszczowe grudki, co w konsekwencji daje efekt sprężystej i ujędrnionej skóry. Masaże wykonuje się na wybranych częściach ciała, więc świetnie sprawdzą w walce o smukłe dolne partie ciała
•    karboksyterapia – wstrzykiwany pod skórę dwutlenek węgla wspomaga reedukację cellulitu i produkcję kolagenu, co z kolei wpływa na ujędrnianie skóry na udach i pozwala zachować jej sprężystość na dłużej

Jak ujędrnić uda od wewnątrz?

Wewnętrzne partie ud są jednym z najbardziej problematycznych obszarów ciała i kompleksem wielu kobiet. Kiedy zbliża się okres wakacyjny i myślimy nad tym, jak ujędrnić uda w tydzień, często mamy na myśli właśnie ich wewnętrzną część. Niestety ich modelowanie nie jest łatwym zadaniem – wymaga sumiennego wykonywania ćwiczeń ujędrniających i, przede wszystkim, cierpliwości. Na wewnętrzną część ud składają się mięśnie przywodziciele kończyny dolnej i mięsień grzbietowy. Ćwiczenia, które pobudzą je do pracy to przysiad z wyskokiem, zakroki skośne i odwodzenie nogi w bok. Dla szybszego wysmuklenia wewnętrznej części ud, wart do codziennej aktywności włączyć też jazdę na rowerze i bieganie.

Ćwiczenia ujędrniające uda i pośladki

Domowe sposoby wspierają dążenie do smukłych nóg, jednak długotrwałe efekty mogą zagwarantować jedynie dobrze dobrane ćwiczenia ujędrniające uda i pośladki. Myśląc o tym, jak ujędrnić nogi, często nie zdajemy sobie sprawy, że stawka jest znacznie większa niż wakacyjna forma. Zalety wymodelowanych dolnych partii ciała to nie tylko zgrabna sylwetka, ale też właściwa postawa. Mięśnie pośladków w dużej mierze odpowiadają za prawidłowe ułożenie kręgosłupa, co wskazuje na oczywisty wniosek – ćwiczenia na ujędrnienie ud i pośladków warto wykonywać.
 
Podstawowym ćwiczeniem na ujędrnianie ud jest przysiad i różne jego warianty, na przykład przysiad sumo w szerokim rozkroku. Do treningu warto włączyć też wykopy w tył. Zarówno wykopy w pozycji stojącej z uniesieniem jednej nogi w tył, jak i tak zwane „ośle wykopy” wykonywane w klęku są bardzo efektywne i dają szybkie rezultaty. Codzienną aktywność fizyczną można również rozszerzyć o praktykowanie jogi. Poszczególne pozycje rozciągają mięśnie, przez co wysmuklają całą sylwetkę i napinają skórę. Ponadto pobudzają mięśnie głębokie, których praca przyspiesza metabolizm i ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej.

Jak ujędrnić skórę na udach kosmetykami?

Na ujędrnianie ud można wpływać nie tylko dietą i właściwym nawodnieniem, ale też działając z zewnątrz. Kosmetyki antycellulitowe pomagają przywrócić skórze odpowiedni poziom nawilżenia, napinają ją i nadają zdrowego kolorytu. Używając niektórych z nich można odczuć przyjemne chłodzenie lub rozgrzewanie. Różnice temperatur pobudzają do działania naczynia krwionośne i usprawniają przepływ limfy. Dobry krem ujędrniający uda może realnie wpłynąć na poprawę wyglądu skóry, jednak trzeba pamiętać o najważniejszej zasadzie – systematyczności. Zawarte w kosmetykach naturalne składniki takie, jak kofeina, guarana, jagody acai, czy masło kakaowe, a także przeciwutleniacze potrzebują czasu, by przekazać skórze swoje niezwykłe właściwości.