Trendy wiosna-lato 2023: moda z TikToka

Intensywny i ekspresowy w dostawie treści TikTok zmienił branżę jeszcze silniej niż Instagram. Trendy stały się bardziej użytkowe, modne ubrania szybciej trafiają do naszych szaf, a wybiegi zyskały alternatywne rozwiązania w kwestii stylu. Pojawiły się mikrotrendy, które trafiają szeroko i pozwalają na jeszcze większe eksperymentowanie z zawartością własnej szafy. Nie ma już w modzie tendencji, które byłyby jednoznacznie "in & out", ponieważ trenduje właściwie wszystko. I to od nas zależy, po które z propozycji projektantów, redaktorek mody, stylistek i współczesnych it-girls sięgniemy.

Co chwilę więc trafiają do nas doniesienia na temat nowych modnych ubrań, pożądanych dodatków czy estetyk, na jakie warto teraz zwrócić uwagę. Przyjęło się, że na TikToku wszystko jest "-core": bikercore, mermaidcore, barbiecore. Charakterystyczne nazewnictwo, ale i sposób konstrukcji trendu, od kilku sezonów ogromnie wpływają na to, co nosimy oraz... jakie kolekcje tworzą projektanci. Teraz jednak badacze i krytycy mody zauważyli, że role powoli się odwracają i coraz więcej mówi się o trendach czerpiących ze stylu konkretnych marek.

Dużo uwagi poświęca się dziś sylwetkom klientek, które są wiernymi fankami swoich ulubionych brandów.

Są to chociażby "Muji women", "Desigual woman", "Zadig girlies", "Maje/Sandro girlies" czy najpopularniejsze z tego grona "COS women", które na TikToku mają już ponad 1,5 miliona wyświetleń.

@tzeshinn but wait the top tho 😍 #cos #cosquiltedbag #instore ♬ Zou Bisou Bisou - Gillian Hills

Trend “COS women”: o co chodzi w nowej ukochanej estetyce TikToka?

Skandynawska marka, do której odwołuje się nowa modna estetyka, jest częścią grupy H&M. Gigantyczny koncern zaczynał od maleńkiego sklepu Hennes z odzieżą dla kobiet, który założył w latach 40. w szwedzkim miasteczku Västerås przedsiębiorca Erling Persson. Firma rozrosła się znacznie przez kolejne dekady, a w latach 2000. w jej portfolio zaczęły pojawiać się inne brandy - między innymi & Other Stories, Arket, Monki, a także COS. Flagowy sklep marki otworzył się w 2007 roku przy Regent Street w Londynie i towarzyszył mu pokaz mody we wnętrzach Royal Academy of Arts, czyli legendarnej Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych. COS, tak jak każda z marek należących do H&M, ma bardzo dokładnie określoną koncepcję: styl marki jest minimalistyczny i nawiązuje do architektury, grafiki oraz designu. To ubrania proste i nowoczesne, które jednak nie czerpią z wybiegowych trendów, dzięki czemu można je nosić bez względu na sezon.

Taka taktyka sprawiła, że ubrania COS można bardzo łatwo rozpoznać na ulicy - bez względu na to, czy zostały kupione w USA, Azji czy Europie.

"Przedstawicielki trendu 'COS women' uwielbiają nosić geometryczne stylizacje, które są bardzo nowoczesne. Są w tym mistrzyniami, dlatego je uwielbiam" wyjaśnia na TikToku analityczka trendów Cece, znana jako @cecearchetype. "Zazwyczaj spełniają się zawodowo w kreatywnym środowisku, są na przykład projektantkami, architektkami i graficzkami. Czasem też pracują w muzeum (...) Są szalenie inteligentne i nonszalanckie" dodaje. Stwierdza też, że COS women najłatwiej można spotkać w butiku wspomnianej marki albo w galerii sztuki. Cece swoją video-analizę uzupełniła o zdjęcie dwóch kobiet ubranych w omawianym stylu: mają na sobie prosty granatowy top bez rękawów i dopasowane kolorystycznie spodnie w kant, błękitną oversize'ową koszulę, szeroką spódnicę midi, ciemne okulary przeciwsłoneczne z przezroczystymi oprawkami oraz czarną torebkę na ramię.

@cecearchetype

 

♬ son original - Cece

Jak wprowadzić trend "COS women" do swojej garderoby? Najprostszym sposobem jest odwiedzenie stacjonarnego sklepu marki albo wybranie się na zakupy online i dodanie do wirtualnego koszyka kilku ulubionych ubrań, butów, torebek i dodatków. Nie jest to jednak koniecznie, bo ten stylizacyjny efekt można osiągnąć zarówno za pomocą projektów innych marek, jak i rzeczy z własnej szafy czy z drugiego obiegu.

Podstawą garderoby a la "COS women" są neutralne kolory (a jeśli intensywne, to zwykle w przypadku bluzki lub sukienki), naturalne tkaniny i brak nadruków. Do tego warto zwrócić uwagę uniseksowe proste kroje, długości midi i maxi oraz ponadczasowe dodatki. Konkrety? Tutaj bazą powinny być tank topy z prążkowanej dzianiny, luźne koszule w bieli, beżu lub błękicie, gładkie wełniane swetry, lniane spodnie, szerokie sukienki za kolano (także w kształcie litery A), kombinezony na grubych ramiączkach, swobodne komplety w piżamowym klimacie, a także skórzane i pikowane torebki, plecione kosze, złota minimalistyczna biżuteria oraz buty na płaskiej podeszwie, takie jak loafersy i mule.

Zaintrygował Was ten styl? Zajrzyjcie koniecznie do naszej galerii, gdzie mamy dla Was jeszcze więcej gotowych looków z trendem “COS women” w roli głównej. Do zainspirowania się lub skopiowania 1:1.