Alkohol - co jeść przed piciem?

Planujesz iść na imprezę w ten weekend? Zanim sięgniesz po pierwszego drinka (by zapomnieć się pijąc kilka kolejnych i narzekać następnego dnia na nieznośny ból głowy) postaw na konkretny posiłek. To właśnie od dania, które zjesz przed spożyciem procentów, zależy Twoje samopoczucie w trakcie zakrapianej nocy! Na jakie składniki powinnaś postawić? Niech Twoja kolacja i wytrawne przekąski składają się głównie z tłuszczu oraz białka, bowiem to właśnie dzięki nim opóźniamy szkodliwy wpływ alkoholu. Picie napojów wyskokowych powinien poprzedzić także słodki deser (lub smoothie!) złożony z owoców o dużej zawartości fruktozy. Cukier prosty doskonale przetwarza alkohol zapobiegając nagłemu spadkowi energii! Pamiętaj też, aby się nawadniać - w trakcie sączenia ulubionych trunków przyda się przerwa na szklankę wody z plastrami cytrusów, dostarczających ciału witaminę C, czy sok pomidorowy uzupełniający poziom potasu.

1. Co jeść przed spożyciem alkoholu? Tradycyjny rosół 

Co jeść przed spożyciem alkoholu? fot. Fotolia

Zupa krem nie sprawdzi się przed planowaną imprezą - zamiast niej wybierz lekki, tradycyjny rosół. Wywar z kury, warzyw oraz świeżej zieleniny rozgrzewa i nawadnia ciało dostarczając mu energetycznej dawki witamin. Dzięki zawartym w tym daniu tłuszczom alkohol nie zdziała spustoszenia w ciele w niedługim czasie po jego spożyciu. Mając na żołądku taką bazę będziesz mogła wypić więcej drinków! Ten posiłek zapobiegnie nagłym, poalkoholowym napadom głodu i zachciankom na słone przekąski, które odwadniają organizm.