Wiosną włosy są zmęczone po zimie (śnieg, wiatr, temperatura na minusie), więc przyda im się odpowiednia pielęgnacja: nawilżanie, peeling skóry głowy i odżywienie. W takiej sytuacji zazwyczaj sięgamy jednak po specjalistyczne odżywki, olej kokosowy czy szampony wzmacniające oraz łykamy suplementy, które mają zapewnić nam włosy jak u Roszpunki. Tymczasem same kosmetyki nie wystarczą, jeśli nasz sposób żywienia pozostawia wiele do życzenia - dopiero duet w postaci pielęgnacja włosów + odpowiednia dieta sprawią, że będziemy się cieszyć mocnymi, długimi i lśniącymi włosami, które przestaną się łamać i będą nawilżone. 

Zastanawiacie się, co w takim razie jeść, by mieć piękne włosy? Dieta na porost włosów jest wbrew pozorom bardzo prosta i obejmuje składniki, które dobrze znacie. Warto je sobie przypomnieć i wprowadzić w codziennym jadłospisie. 

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły i były zdrowe

Przy takiej kuchennej kuracji na porost włosów warto jest zrobić sobie listę zakupów. Będzie dość długa, ale nieskomplikowana: warto jednak pamiętać, by warzywa, owoce i mięso były jak najlepszej jakości, bo dopiero wtedy taka dieta na porost włosów będzie miała sens i naprawdę nam pomoże. Nie musicie ograniczać się jedynie do tych składników i wyrzucić z lodówki kawałek ulubionego sernika - wystarczy, że 2-3 składniki korzystne dla włosów dodacie do swojego śniadania, obiadu i kolacji (lub każdego innego posiłku, jaki planujecie). 

Beta-karoten i witamina A

Pomidory, brokuły, marchew, sałata, szczypiorek i koper. Brzmi nie tylko jak przepis na pyszną wiosenną sałatkę - to prawdziwe źródło odżywienia, które poprawia wzrost włosów i chroni je przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.

Żelazo

Składniki bogate w żelazo poprawiają kondycję włosów i zmniejszają ich wypadanie. Gdzie ich szukać? W nabiale, suszonych owocach, warzywach strączkowych i czerwonym mięsie. Poza tym dużo mają go też w sobie pestki dyni, nasiona lnu i otręby pszenne - by uzupełnić żelazo w organizmie, wystarczy je dodać do owsianki czy koktajlu.

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Zwiększają sprężystość i nadają włosom blasku, jednocześnie nawilżając je i chroniąc przed wypadaniem. Szukajcie ich w rybach, szczególnie w łososiu, który jest doskonałym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6. Dodatkowo zawiera on też w sobie potas, jod, cynk i selen oraz witaminy A, D, E i B, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Podchodzicie do tego punktu sceptycznie? Niepotrzebnie - łosoś jest dobry, jeśli pochodzi ze sprawdzonej hodowli i ma wysoką jakość, tak jak MOWI. To specjalna odmiana tej ryby, która charakteryzuje się pięknym kolorem, wyjątkowym smakiem i bardzo wysoką zawartością Omega-3, a to wszystko dzięki selektywnej hodowli i odpowiedzialnemu procesowi produkcji. "Nasze farmy są specjalnie wyselekcjonowane i znajdują się w arktycznych wodach Norwegii, gdzie łososie karmione są specjalną karmą o bardzo wysokiej zawartości składników pochodzenia morskiego. Tylko w MOWI możecie sprawdzić całą drogę, jaką od urodzenia do zjedzenia - czyli od początku hodowli do trafienia na stół - przechodzi każdy łosoś. Żeby to zrobić, wystarczy zeskanować telefonem kod QR, znajdujący się na każdym opakowaniu" mówią przedstawiciele marki MOWI

Witaminy z grupy B

Jeśli zależy Wam na pięknych włosach, powinniście się zaprzyjaźnić z pełnoziarnistym pieczywem, razowym makaronem, warzywami strączkowymi i kaszami. Zawarte w nich witaminy z grupy B doskonale nawilżają włosy, łagodzą stany zapalne skóry głowy i zmniejszają przetłuszczanie się.

Cynk, miedź i krzem

Włosy warto "karmić" składnikami, które zawierają te minerały - będą wtedy szybciej rosły i poprawi się ich naturalny kolor. Znajdziecie je w orzechach, pestkach słonecznika i dyni oraz migdałach, a także w rzodkiewkach, kalarepach i selerach. Poza tym bogatym źródłem cynku jest kakao, więc nie żałujcie go sobie do śniadania!

Białko 

To prawdziwy budulec włosów, który wzmacnia pasma i odpowiada za powstawanie nowych baby hair. Dzięki zawartym w białku aminokwasom: m.in. metioninie i cysteinie poprawia się struktura włosów. Szukajcie go w serze twarogowym, jogurcie greckim, chudym mięsie, drobiu i jajkach. Źródłem pełnowartościowego białka są też soczewica, cieciorka, pistacje czy komosa ryżowa.

W Waszej codziennej diecie powinniście ograniczyć słodycze, fast foody i żywność wysoko przetworzoną (np. gotowe dania, smażone potrawy), a trzy kawy dziennie zamienić na jedną. Zawarte w tego typu jedzeniu toksyny atakują włosy od wewnątrz, przez co stają się one łamliwe i poszarzałe. Ograniczenie lub całkowite odstawienie sprawi, że włosy powoli zaczną odzyskiwać formę.

Taką dietę na porost włosów polecamy też wzbogacić naparami i napojami, które dodatkowo poprawią ich stan. Na Waszej liście powinny się znaleźć sok z marchwi, olej z czarnuszki, skrzyp polny, pokrzywa, tatarak, łopian, siemię lniane i... woda. Oczyszczają one z toksyn, dodają witamin i nawadniają.

Spróbujecie sami diety na piękne włosy? Poza burzą loków, gęstą grzywką czy mocnym końskim ogonem, Wasz organizm dodatkowo odwdzięczy się odżywioną skórą i mocnymi paznokciami, będziecie też zdrowsi i odzyskacie energię.

Advertisement