Przemysł mleczarski ma spory kłopot. Sprzedaż nabiału z roku na rok spada, a jego roślinne alternatywy zyskują na popularności. Dla pokolenia Z picie mleka sojowego czy migdałowego to standard – co bardzo źle wróży producentom mlecznych produktów. Branża chce odwrócić negatywny dla niej trend i wkraść się z w łaski najmłodszych konsumentów, w czym miała jej pomóc prześmiewcza reklama z udziałem Aubrey Plazy. Aktorka, której kariera nabrała tempa po udziale w „The White Lotus”, postanowiła zaangażować się w promocję mleka krowiego – i nie wyszło jej to na dobre.

Aubrey Plaza musi stawić czoła lawinie krytyki za udział w reklamie Wood Milk

„Wood Milk” to fikcyjny produkt stworzony na potrzeby reklamówki dla MilkPEP – firmy marketingowej, która w imieniu producentów nabiału od dziesięcioleci zachęca do konsumpcji mleka. W latach 1990-2014 firma odpowiadała za słynną kampanię Got Milk, w której brało udział wiele gwiazd. W reklamówce, którą można obejrzeć na YouTube, Aubrey Plaza, ubrana w farmerskie ciuchy, wyśmiewa Wood Milk – czyli dosłownie „mleko z drewna”. „Czy Wood Milk jest prawdziwe? Nie, tylko prawdziwe mleko jest prawdziwe” – mówi aktorka.

Pomysł, by zadrwić z roślinnych odpowiedników krowiego mleka nie spodobał się (delikatnie mówiąc) internautom. W komentarzach pod filmem, który umieszczono na YouTube oraz na Instagramie aktorki, wylała się lawina hejtu. Krytyka reklamy była tak przytłaczająca, że Plaza musiała wyłączyć komentarze pod postem. W usuniętych już wpisach można było przeczytać m.in. oskarżenia pod adresem Aubrey Plazy, że jest „nabiałową propagandystką”. Także na TikToku można obejrzeć wiele filmików, których autorzy boleśnie krytykują aktorkę.

Wydaje się, że wysiłki branży mleczarskiej, by na nowo zdobyć zaufanie zoomersów, poszły na marne – i nic nie odwróci już trendu rezygnacji z krowiego mleka. Jak donosi serwis BonAppetic.com, w zeszłym roku przedstawiciele gen Z kupili o 20% mniej nabiału niż przeciętny Amerykanin. W ich zakupowych wyborach wyraźnie zaczyna dominować troska o środowisko i klimat – a produkcja nabiału jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na pogłębianie się problemu globalnego ocieplenia i stoi w sprzeczności z prawami zwierząt.