Koncern Kering potwierdza: to Anthony Vaccarello zastąpi Hediego Slimane'a na stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody Saint Laurent. Pół Belg, pół Włoch przez 3 lata pracował w Versus Versace (w tym rok, kierując jej kolekcjami) a od 2008 roku prowadził swoją autorską markę, której fanką i skuteczną ambasadorką okazała się Anja Rubik. Nazwisko Vaccarello pojawiło się na ustach wszystkich, gdy modelka w superseksownej białej kreacji projektanta opanowała czerwony dywan Met Gali w 2012 roku. 

Jak absolwent rzeżby brukselskiej La Cambre może zmienić francuski dom mody? Szczerze powiedziawszy nie spodziewamy się rewolucji. Vaccarello tak jak Slimane tworzy w duchu rock'n'rolla: uwielbia skórę, ciemne kolory, metalowe aplikacje. Hołduje seksownemu wizerunkowi mocnej kobiety. I to właśnie tego spodziewają się w publikacjach światowe media. Anthony najprawdopodobniej mocniej wytaliuje kobiecą sylwetkę i odsłoni ciała modelek bardziej odważnie niż robił to Hedi. Ale zarząd Keringa raczej nie pozwoli mu zboczyć ze ścieżki estetyki "grunge". To ona w wykonaniu Slimane'a zwielokrotniła zyski Saint Laurent.

“Jestem wyjątkowo szczęśliwa z powodu podjęcia współpracy z Anthonym Vaccarello" - pisze w oficjalnym komunikacie Francesca Bellettini, prezes Saint Laurent. "Jego nowoczesna, czysta estetyka idealnie pasuje do naszego domu mody. Doskonale potrafi zachować równowagę między prowokacyjną kobiecością a pierwiastkiem męskości w swoich projektach. Jest więc dla nas naturalnym wyborem i nie mogę już doczekać się nowej ery sukcesów Saint Laurent pod dowodzeniem Anthony'ego Vaccarello. 

Pierwszą kolekcję nowego dyrektora kreatywnego SL zobaczymy już w październiku podczas francuskiego tygodnia mody. Będzie dedykowana sezonowi wiosna-lato 2017.

Akcesoria premium: