W sezonie SS 23 znów nosimy się jak dziewczyny z Dzikiego Zachodu. Kowbojki przewyższają popularnością botki z kwadratowymi noskami w klimacie lat 90., te na monstrualnych platformach i te z elastycznymi cholewkami typu „sock shoe”. Podczas europejskich i światowych Fashion Weeków dały się zapamiętać w kilku wariantach. Alexandre Vauthier swoje projekty rodem z westernu obsypuje retro groszkami, obszywa futrzanymi mankietami i wysadza błyskiem, Kiko Kostadinov zaskoczył patchworkiem z trendującymi przezroczystościami w roli głównej, Ralph Lauren postawił na dekoracyjne przeszycia. Molly Goddard sięgnęła po kolor, a David Koma po metaliczne faktury i formy XXL.

Mimo wybiegowego rozkwitu tzw. cowboy boots, status odświeżonego obiektu pożądania zyskały dopiero dzięki gwiazdom i influencerkom. 

Na przestrzeni ostatnich tygodni kowbojkom uległy między innymi dziewczyny z Włoch, francuskie influencerki (z Chloé Allain na czele) oraz Sienna Miller. Ikona czerpiącego z boho stylu Tumblrcore w swoich kowbojskich botkach wybrała się na tegoroczną edycję festiwalu Glastonburry. Podobne z dna szafy wyjęła także Agnieszka Woźniak Starak. 

Dziennikarka pochwaliła się fotografią z urlopu spędzanego na Mazurach. Jej stylizacja nawiązuje do viralowej estetytki Coastal Cowgirl. Składa się z dwóch wyrazistych elementów garderoby: kwiecistej sukienki mini z kontrastowym, przeskalowanym kołnierzem oraz skórzanych kowbojek z archiwalnej kolekcji włoskiego domu mody Etro. „Cudowna!”, „Niczym Beth z yellowstone!”, „Oszalałam na punkcie tej stylizacji” komentują fani. Od siebie dorzucimy jeszcze tylko, że podobne znajdziecie w ofercie polskiej marki MAKO.