Najpopularniejsze ubrania i dodatki 2019

Większość najważniejszych trendów, które były namiętnie wyszukiwane w sieci, to analizy i interpretacje lat 90.: torebki baguette, sandały z kwadratowym noskiem, bieliźniane sukienki, krótkie topy. To właśnie te produktu najczęściej trafiały do koszyków w sklepach internetowych i były wyszukiwane w vintage shopach. Szczególnie, jeśli były to na przykład stare kolekcje Versace, Thierry Mugler i Jean Paul Gaultier sprzed trzech dekad. W jeden raport wyszukiwań zakupowych zebrała je wszystkie platforma Lyst, która w swojej prezentacji podsumowała cały 2019 rok w modzie. Które marki zostawiły inne daleko w tyle? O jakich projektach marzyły tłumy? Na co oszczędzały it girls? Czyje zdjęcia zalewały nasz Instagramowy feed? 

Modne buty uniseks dla Ciebie i Twojego faceta (możecie kupić takie same) >>

Analitycy Lyst wzięli pod lupę wyszukiwania, wzmianki w social mediach, ogłoszenia o wyprzedanych zasobach i wyciągnęli wnioski, które ubrania, buty i dodatki były w tym kończącym się roku najbardziej pożądane. 

Oto dziesięć najważniejszych elementów garderoby, które były niekwestionowanym fenomenem ostatnich miesięcy. 

Anatomia trendu: naked dress>>

Torebka The Pouch od Bottega Veneta

The Pouch to ikona obecnego wizerunku marki Bottega Veneta i jej projektanta Daniela Lee. Miękka skórzana torebka, przypominająca poduszkę, uwielbiana jest przez redaktorki mody, celebrytki, modelki i internetowe sławy. Jak podaje Lyst, od momentu premiery ten model liczy sobie aż 10 000 odsłon miesięcznie, a sama Rosie Huntington-Whiteley pokazała "The Pouch" na Instagramie aż 39 razy w ciągu trzech miesięcy. 

Sandałki Bottega Veneta 

To właśnie one rozpoczęły modę na floss sandals: sandały na szpilce z paseczkami i z kwadratowym "noskiem" projektu Daniela Lee. Były one równie często noszone, co kopiowane przez inne marki, a w lipcu liczba wyszukiwań na Lyst wzrosła o, bagatela, 471%. 

To najmodniejsze buty na wiosnę 2020, które łączą w sobie wygodę i high fashion. Zaprojektowała je słynna brytyjska marka>>

Pasek Gucci z klamrą w postaci logo marki

Ten dodatek regularnie widujemy w raportach i rankingach Lyst. Tym razem pasek z logo Gucci wraca ze zdwojoną siłą - luksusowe akcesorium było w 2019 roku sprzedawane co minutę (!), influencerki eksponowały metalowe litery GG kiedy tylko się da.

Torebka Jacquemus Le Chiquito

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez JACQUEMUS (@jacquemus) Wrz 2, 2019 o 9:47 PDT

Obiekt pożądania, bohaterka memów i najczęściej wypatrywany dodatek na zdjęciach ze stolic mody. Maleńka torebka Jacquemus hit swoich wyszukiwań zaliczyła w maju, kiedy wpisywanie "Le Chiquito" w wyszukiwarce zakupowej Lyst wzrosto o 130% i wygenerowało ponad 20 000 odsłon przez całe wakacje.

Bucket hat Prada

To nakrycie głowy to jedno z największych zaskoczeń mody: nikt nie sądził, że trend na rybacki kapelusik przyjmie się na dobre, a co dopiero, że pokochają go marki premium. Bucket hat z czerwonym paskiem i logo Prada okazał się być strzałem w dziesiątkę, a projekt wyprzedaje się za każdym razem, kiedy tylko pojawi się w sklepie online.

Torebka Louis Vuitton Multi Pochette

Odświeżona wersja torebki LV z 1992 roku szybko zyskała swoje wierne fanki, takie jak Caroline Daur i Xenia Adonts. Nic dziwnego: Multi Pochette można nosić na kilka sposobów, a jej elementy dowolnie ze sobą łączyć. Jeszcze przed premierą miała listę oczekujących na zakup, a po wprowdzeniu do sprzedaży od razu wyprzedała się na pniu.

Zielona sukienka Ganni w kratkę

Najpierw Instagram oszalał na punkcie duńskiej marki Ganni, a potem elementy jej poszczególnych kolekcji stawały się sprzedażowymi hitami. W tym roku neonowa sukeinka w kratkę z metką marki trafiła do raportu Lyst. Zasłużenie: w lipcu wyszukiwania wzrosły o 101%, a chwilę po tym Ganni ogłosiło "sold out".

Polarowa kurtka Sandy Liang

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Sandy Liang (@sandyliang) Kwi 11, 2019 o 9:11 PDT

Szary polar zapinany na guziki z kremową kieszonką i seledynową podszewką w ekspresowym tempie pokochały dziewczyny na całym świecie. Ten model bluzy otworzył nowojorskiej projektantce drzwi do kariery i okazał się sprzedażowym hitem.

Modne torebki na jesień i zimę 2019 od polskich marek>>

Klasyczne dżinsy Weekday Rowe

To model, który na Lyst był najlepiej sprzedającymi się dżinsami 2019 roku. Są w kolorze błękitnego nieba, uszyte w całości z organicznej bawełny i powstały w duchu mody odpowiedzialnej. Rowe sprawiły, że zainteresowanie marką rośnie o 68% rok do roku. 

Męska torebka Gucci - GG Supreme

Przypomina tak naprawdę przeskalowaną saszetkę i jest z zasady praktyczna, ale nie da się ukryć, że GG Supreme Messenger bag sprawiła, że męskie torby znów zaczęły być wyszukiwane w sieci (na Lyst to wzrost aż 44%). Ten model nawiązuje do projektów Gucci sprzed kilku dekad i jest uzupełniony o nowoczesne rozwiązania, w tym wygodny pasek w barwach marki.

Galeria: 10 wspaniałych - ubrania, buty i dodatki. Poznajcie największe hity sprzedażowe 2019 roku>>