Gucci wprowadza kolekcje bez płci

Alessandro Michele wziął się za solidne zmiany w Gucci. Pod koniec maja zapowiadał, że planuje odejść od dotychczasowych terminów, nadprodukcji, sezonów i "nadmiernej wydajności", która jego zdaniem nie ma już racji bytu we współczesnym świecie, a nawet zrezygnować z harmonogramu tygodni mody i pokazywać kolekcje na własnych zasadach dwa razy w roku. Teraz projektant postanowił uruchomić na stronie marki nową kategorię Gucci MX, która jest neutralna płciowo i ma sprawić, że marki luksusowe będą bardziej inkluzywne. Jak czytamy na stronie włoskiego brandu, sekcja "obrała sobie za cel dekonstrukcję narzuconych z góry kategorii binarnych i zastanowienie się, jak te pojęcia odnoszą się do naszych ciał. Świętując autoekspresję w imię równości płci, dom mody przedstawia MX"

Nowa kampania Gucci poruszyła internautów. Pokazuje kwarantannę w niecodzienny sposób>>

W specjalnej zakładce można znaleźć ostatnie kolekcje marki, w tym Pre-Fall 2020 i jesień-zima 2020/2021, które pokazywane są wyłączne na modelach neutralnych płciowo. 

Wśród nich są między innymi okulary przeciwsłoneczne, loafersy, torebki na ramię, koszule, sukienki, marynarki, bluzy, szerokie spodnie, swetry, płaszcze i kurki. A co z rozmiarami? Te również są neutralne płciowo i nie ma mowy o "męskim M" czy "damskim L". Tym samym Michele przekonuje nas, że męskość i kobiecość to pojęcia względne, a konstruktywną naturą płci można się swobodnie bawić. Podkreśla też, że już teraz linie podziału na płcie zanikają - ważniejsze jest wyrażanie siebie. 

Ujawniono ranking 10 najbardziej pożądanych marek oraz elementów garderoby drugiego kwartału 2020 roku>>

Czy przełomowe podejście Gucci wpłynie na całą branżę i inne marki też pójdą w tę stronę? Niewykluczone. Wszystko okaże się na przestrzeni kolejnych sezonów, które mogą być kluczowe dla przyszłości mody chociażby z powodu pandemii.