Zanim cykliczny raport ujrzy światło dzienne, analitycy globalnej platformy Lyst każdego miesiąca badają zachowania zakupowe online ponad dziewięciu milionów potencjalnych i docelowych klientów 12 000 projektantów i sklepów internetowych. Formuła indeksu Lyst bierze pod uwagę globalne dane wyszukiwania, współczynniki konwersji i sprzedaż, a także wzmianki o markach i produktach w mediach społecznościowych oraz statystyki zaangażowania na całym świecie w okresie trzech wybranych miesięcy. Zobaczcie, co ujawniły najnowsze dane. 

The Lyst Index: najbardziej pożądane marki drugiego kwartału 2020 roku

Lista najgorętszych marek drugiego kwartału bieżącego roku uwzględnia aż 20 pozycji. Co ciekawe, chociaż wyraźnie dominują tu nazwy z segmentu marek luksusowych, pierwsze miejsce przypada w udziale sportowemu gigantowi. Zaliczając 75%-procentowy wzrost sprzedaży w przestrzeni internetowej, Nike wyraźnie wyprzedziło swoją największą konkurencję bezpośrednią, czyli adidasa oraz wiele słynnych domów mody, wśród których Off-White, Gucci, Prada, Versace, Bottega Veneta czy Balenciaga. W rankingu znalazło się też kilka brandów, którym w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku nie udało się przebić do TOP 20. Są to między innymi Fear of God, Balmain i Alexander McQueen. Pełne zestawienie czeka na was poniżej: 

1. Nike
2. Off-White
3. Gucci
4. Balenciaga
5. Prada
6. Saint Laurent
7. Versace
8. Burberry
9. Fendi
10. Bottega Veneta 

Pozostałych 10 miejsc zajęły w kolejności: Jacquemus, Valentino, Adidas, Moncler, Alexander McQueen, Loewe, Balmain, Vetements, Stone Island, Fear of God. 

The Lyst Index: najbardziej pożądane elementy garderoby drugiego kwartału 2020 roku 

Poszukiwanie najbardziej pożądanych ubrań, butów, ozdób i dodatków umożliwiają specjalnie utworzone w tym celu algorytmy. Analitycy Lyst  filtrują ponad sześć milionów produktów według liczby wzmianek w mediach społecznościowych, wyszukiwań, wyświetleń stron, interakcji i sprzedaży w tysiącach sklepów internetowych. Uwzględniają też poszczególne wersje kolorystyczne konkretnych modeli oraz stosunek globalnego popytu do ilości dostępnych egzemplarzy. Efekty? Na pewno was zaskoczą: 

1. Klapki Birkenstock Arizona 

Niektórzy żartują, że to buty na całe życie. Nie dość, że są szalenie wygodne i bardzo wytrzymałe, to charakteryzuje je absolutnie ponadczasowy design. Co więcej, doskonale wpisują się w tegoroczne trend na tzw. „sandały turysty”. Na pierwszym miejscu rankingu „hottest products” wg Lyst wylądował model Arizona. To ten z dwoma paskami. Palec pod budkę kto (tak jak my) latem właściwie nie rozstaje się ze swoimi Birkenstockami... 

2. Maska z limitowanej edycji Marine Serre X R-pur 

Globalny popyt na „modne maski na twarz” wzrósł o 441% kwartał do kwartału. Numerem jeden okazał się czarny egzemplarz z monogramami zaprojektowany przez Marine Serre we współpracy z francuską marką R-PUR. Cena? Ok. 2000 zł. 

mat. prasowe

3. Torebka kosz od Loewe 

Ostatnie miejsce na podium trafia do absolutnego „pewniaka”. W końcu torebki kosze Loewe mają albo przynajmniej mieć by chciały wszystkie dziewczyny z branży. 

mat. prasowe

Podobne znajdziecie w ofercie wielu polskich marek i popularnych sieciówek:

4. Klasyczny top Calvin Klein

Podobnie jak początek roku, drugi kwartał 2020 definiuje pandemia. Z jednej strony rzadziej więc opuszczaliśmy nasze cztery ściany, z drugiej mieliśmy więcej czasu na aktywność fizyczną. Efektem tych dwóch tendencji jest wzrost zainteresowania wygodną odzieżą do ćwiczeń i do chodzenia po domu. Na liście najgorętszych produktów sezonu klasyczny top od Calvina Kleina. 

Te minimalistyczne komplety dresowe robią furorę w sieci i na ulicach Los Angeles. Podobne zestawy kupisz teraz także w Polsce>>

5. Sukienka Serita od Cult Gaia 

"Serita" z metką Cult Gaia przez branżowe media została okrzyknięta najpopularniejszą sukienką sezonu już w czerwcu. Opublikowany teraz ranking „The Lyst Index” tylko to potwierdził. Po tym jak w powycinanym modelu w kolorze kości słoniowej pokazały się Rosie Huntington Whiteley, Camille Charrière  i Romee Strijd, poziom zainteresowania tym konkretnym modelem wzrósł o 236%. 

Serita od Cult Gaia / mat. prasowe

6. Szorty z linii Prada Nylon 

„Bokserki” z mięsistej gabardyny, które do sprzedaży wypuściła Prada pokochały słynne światowe it girls z Pernille Teisbaek i Marie von Behrens (znaną pod nickiem @mvb) na czele.

szorty Prada Nylon / mat. prasowe

Minimalistyczny styl szortów tego typu szybko naśladować zaczęły także inne marki. Przede wszystkim te sieciowe: 

7. T-shirt z poduszkami na ramionach od The Frankie Shop 

Kultowy model Eva po raz pierwszy pojawił się w ofercie The Frankie Shop już w 2019 roku. Od tego czasu każdy kolejny drop charakterystycznych koszulek wyprzedaje się w kilka minut. Cechy charakterystyczne? Prosty krój i wyraźnie poszerzona linia ramion w klimacie lat 80. 

The Frankie Shop

8. Kolczyki Missoma x Lucy Williams 

Masywne, nieregularne kolczyki koła z pozłacanego 18-karatowym złotem mosiądzu to marzenie wszystkich minimalistek. Chodzi o projekt brytyjskiej marki Missoma powstały we współpracy z influencerką Lucy Williams. Model ten jest wciąż dostępny na oficjalnej stronie brandu. Kosztuje 100 EUR.

Kolczyki Missoma x Lucy Williams

Plan B? Zajrzyjcie do sklepu ELLE, gdzie między innymi ozdoby od polskiej marki ROSA:

9. Sukienka spadochronowa H&M

Miejsce 9 to chyba największe zaskoczenie najnowszego zestawienia sezonowych obiektów podążania. Od pozostałych różni się przede wszystkim ceną (można było upolować ją za mniej niż 100 zł). 

Sukienka spadochronowa, H&M

Landrynkowa sukienkowa inspirowana „nadmuchanymi” projektami Cecile Bahnsen pojawiła się w ofercie szwedzkiej sieciówki kilka tygodni temu i zaledwie w kilka dni osiągnęła status „sold out”. Internautki z całego świata pokochały ją za wyrazisty różowy kolor i luźny, romantyczny krój. 

Najładniejsze sukienki spadochronowe od 50 zł. Pasują na każdą okazję i do każdego typu sylwetki>>

10. Spódniczka tenisowa Nike Court Victory 

Ranking 10 najbardziej pożądanych elementów garderoby drugiego kwartału 2020 roku zamyka spódniczka tenisowa z serii Nike Court Victory. Chociaż na ten moment u większości dystrybutorów wyprzedała się już we wszystkich rozmiarach, sytuację warto śledzić na bieżąco. Niewykluczone, że do sprzedaży trafi kolejny drop. 

Spódniczka tenisowa Nike court victory