Ikona nowojorskiego stylu, król Met Gali i kreatywny wizjoner, A$AP Rocky nie tylko nosi modę, ale ją kreuje. W najnowszej współpracy z Ray-Ban zaprezentował dwie kolekcje – Puffer i Mega, które od razu stały się symbolem miejskiego stylu.

Dwie kolekcje, które zmieniają zasady gry

Nowy dyrektor kreatywny Ray-Ban, A$AP Rocky, od początku roku zapowiadał, że jego era w marce będzie rewolucyjna. I słowa dotrzymał. W styczniu 2025 roku ogłoszono jego oficjalne powołanie na to stanowisko, co z miejsca rozpaliło wyobraźnię świata mody. Ten wszechstronny artysta, a jednocześnie przedsiębiorca i ikona stylu wprowadził nową jakość do legendarnej marki, łącząc jej dziedzictwo z wizją współczesnego streetwearu. Efektem tej zmiany są dwie premierowe kolekcje: Wayfarer Puffer i Wayfarer Mega. Choć obie zadebiutowały w spektakularny sposób, to właśnie Puffer został uznany za jeden z najgorętszych dodatków sezonu.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Puffer – miękka forma, twardy charakter

Wayfarer Puffer jest reinterpretacją klasyki, która nigdy nie wychodzi z mody. Ten model okularów to hołd A$AP Rocky’ego dla Harlemu – dzielnicy, z której pochodzi, a także ukłon w stronę stylu lat 90. i 2000. Oprawki mają formę przypominającą napompowane, zaokrąglone kurtki typu puffer jacket, a ich oversize’owy charakter przyciąga uwagę z daleka. To mix ponadczasowego dziedzictwa marki z twórczą energią zakorzenioną w rytmie ulicy oraz kulturze hip-hopu.

Największy rozgłos wokół Pufferów wywołał sam A$AP Rocky, pojawiając się w ich limitowanej wersji z 18-karatowym złotem i diamentami – najpierw na Met Gali 2025, a później na czerwonym dywanie w Cannes. Te wyjątkowe edycje nie trafiły do sprzedaży, ale wyznaczyły kierunek pozostałym modelom.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

W kolekcji znajdziemy m.in. klasyczne czarne oprawki o zdecydowanej formie, intensywnie czerwone i pełne ekspresji, a także granatowe, które łączą miejski luz z elegancją. Paletę uzupełniają modele w neonowym różu, energetycznej żółci, wyrazistej zieleni i czystej bieli. Każdy wariant wyposażony jest w głęboko czarne soczewki i sygnowany nowoczesnym logotypem Ray-Ban. Całość wieńczy limitowane etui, zaprojektowane specjalnie z okazji premiery kolekcji.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Mega, czyli większy format klasyki

Oprócz Pufferów, Ray-Ban zaprezentował też kolekcję Mega – jeszcze bardziej wyrazistą reinterpretację modelu Wayfarer. Mega to propozycja dla tych, którzy nie uznają kompromisów i lubią robić wrażenie. Oprawki są masywniejsze, bardziej geometryczne i zaprojektowane z myślą o tych, którzy chcą, żeby ich styl był widoczny z daleka. Tu nie ma mowy o kompromisach: większy format oznacza większą pewność siebie. Te okulary komunikują siłę, zdecydowanie i nowoczesność – idealnie wpisując się w DNA Ray-Ban i ulubioną estetykę A$AP Rocky’ego.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Harlem: autentyczny, lokalny, światowy

Za koncepcją i realizacją kampanii promującej kolekcję Puffer stoi w całości A$AP Rocky. Zdjęcia wykonano w Harlemie – miejscu symbolicznym i osobistym dla artysty. W sesji wzięli udział lokalni twórcy, młodzież z sąsiedztwa i mieszkańcy dzielnicy, którzy uosabiają hasło kampanii: „Rooted in Harlem. Designed for the world.”

Puffer nie jest dodatkiem, który ma się po prostu nosić. Ma być przedłużeniem tożsamości, deklaracją stylu i dowodem na to, że autentyczność jest bardziej stylowa niż cokolwiek innego. A$AP Rocky wykorzystał modę jako język społecznego przekazu, opowiadając historię dzielnicy, która go ukształtowała – i wyniósł ją na światową scenę.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Ikony przeszłości w nowoczesnej odsłonie

Ray-Ban od zawsze potrafił łączyć tradycję z nowoczesnością. Modele takie jak Aviator, Clubmaster czy Round są dziś żywymi legendami – noszonymi przez artystów, buntowników, intelektualistów i filmowe ikony. Z kolei Balorama, klasyk z lat 60., powrócił ostatnio w nowej odsłonie jako manifest siły, charyzmy i ponadczasowego uroku.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

W kontekście tej historii, współpraca z A$AP Rocky’m jest czymś więcej niż tylko modową kolaboracją. To osobisty manifest i symboliczny krok w stronę przyszłości, pełnej odwagi, różnorodności i kreatywności. Artysta wyznacza nowy kierunek marki, nie zapominając o jej dziedzictwie, ale ubierając je w nowe konteksty i świeżą narrację.

Materiał promocyjny marki Ray-Ban