Nike inwestuje w metaverse. Marka będzie sprzedawać buty, które nie istnieją (fizycznie)
Branża mody coraz śmielej zerka w stronę metaverse i tego, co oferuje digitalizacja. Teraz słynna marka Nike łączy siły z platformą RTFKT, która znana jest z tworzenia wirtualnych sneakersów.

Nike, wirtualne sneakersy i metaverse
Metaverse to świat, w którym jesteśmy już jedną nogą - internet w środowisku 3D, w którym kreujemy codzienność w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a nawet prowadzimy drugie życie w formie swoich awatarów czy po prostu pełnimy nad nimi sprawczość to przyszłość, która zaczyna się dziać na naszych oczach. Fikcyjny (czy na pewno?) wszechświat w digitalowej przestrzeni coraz bardziej intryguje projektantów i marki, a serwisy branżowe nie nadążają z pisaniem newsów o kolejnych modowych firmach, które rozpychają się łokciami w tym środowisku. Każdy próbuje ugryźć kawałek tortu metaverse, czego najlepszym przykładem są ostatnie działania Facebooka, który... zmienił swoją nazwę na Meta i próbuje stać się pionierem tematu.
Dyrektorzy kreatywni najważniejszych domów mody i właściciele znanych marek nie zastanawiają się już dłużej "czy niedługo wszyscy będziemy żyli w w grze online" - po prostu to wiedzą, że za chwilę ten moment nastąpi i już próbują zaadaptować się do nowych warunków.
Najnowszym tego przykładem są działania Nike, które postanowiło podjąć współpracę z platformą RTFKT (a właściwie ją kupić), znaną z tworzenia wirtualnych sneakersów. "To działanie jest kolejnym krokiem, który przyspiesza cyfrową transformację Nike i pozwala nam służyć sportowcom oraz twórcom na styku sportu, kreatywności, gier i kultury. Pozyskujemy bardzo utalentowany zespół twórców z autentyczną i połączoną marką. Naszym planem jest inwestowanie w RTFKT, rozwijanie ich innowacyjnej i kreatywnej społeczności oraz poszerzanie cyfrowego śladu i możliwości Nike" powiedział w oświadczeniu John Donahoe, prezes i dyrektor generalny Nike.
Prezenty dla fanek stylu vintage. TOP 10 pomysłów na upominki z drugiej ręki (i nie tylko)>>
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Serwis The Business Of Fashion szacuje, że ruch Nike będzie miał znaczący wpływ na inne marki, które szturmem zaczną przystępować do metaverse, a także na sam rozwój wirtualnej mody. Nie bez znaczenie jest też tutaj zacieśnienie znajomości właśnie z RTFKT - firma, która powstała w styczniu 2020 r. w ekspresowym tempie stała się specjalistą od digital fashion (szczególnie w kategorii streetwear), jest punktem odniesienia dla kolejnych meta-startupów. Teraz tę przyszłość będzie kreować pod szyldem Nike.

